Oorspronkelijk geplaatst door Fyro
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het Grote Politie ergernis topic.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fyro Bekijk Berichten- Mijn grote ergenis tegenwoordig zijn die clowns op de 2e band.
Nog erger is dat de flikken het weten maar liever ne mens die op cruise control rechts voorbijgaat gaan beboeten en praktisch nooit die lamzakken dat heel de breedte van de autosnelweg blokeren.
Als je zo een irritante middenplakker wilt voorbijsteken terwijl jij wel rechts rijd, moet je 2 vakken naar links om dan terug 2 vakken naar rechts op te schuiven. Je zou denken dat die mensen dan doorhebben dat ze onnodig in het midden rijden, maar 90% blijft gewoon in het midden rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fyro Bekijk BerichtenNog erger is dat de flikken het weten maar liever ne mens die op cruise control rechts voorbijgaat gaan beboeten en praktisch nooit die lamzakken dat heel de breedte van de autosnelweg blokeren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenHoe weet jij dat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nergal Bekijk BerichtenAls je recht kan voorbijgaan wilt het meestal zeggen dat er genoeg plaats is voor de middenplakker om opzij te gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk BerichtenJa, ja. Maar hoe weet Fyro dat de praktisch nooit de "linksplakker" beboeten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenDetail, collega agent (mijnheer zou eerst eens mogen salueren naar z'n overste hahaha) tegen mij "ah collega van waar kom je"? Ik :"Van het werk daarom dat ik m'n uniform nog aan heb". Die pipo :" En heeft mijnheer gedronken"?Zo zie je maar wat voor groot lichten er bij de politie werken. Zijn dan van die mannen die denken dat ze steeds gelijk hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk BerichtenNet een politieman gevaccineerd, sympathieke kerel
Comment
-
Meestal zijn het bij mij positieve ervaringen met onze vrienden van de politie behalve met van die zwaantjes:
Ik ben ooit eens van de snelweg gehaald geweest door zo'n zwaantje op een wel erg agressieve toon voor een routine controle. De mensen die de controle dan deden waren een pak vriendelijker.
Maar één geval vergeet ik niet:
Ik rij op een baan waar er wat ronde punten na elkaar liggen en ben aan het bellen met de telefoon in de hand (OK, ik weet het). Tegenover mij komt er een zwaan af en ziet mij, ik denk, die draait rond het punt en komt achter mij: juist. Hij doet me stoppen, stapt af en doet de helm af (de zonnebril bleef op) komt naar mij en dan zie ik dat ik hem ken (we hebben een gezamelijke vriend en zagen elkaar een paar weken daarvoor bij die vriend) Hij heeft me daar een preek met een hoog schoolmeester gehalte (doet alsof hij me niet kent) en neemt nooit zijn zwarte zonnebril af. Tja, dan krijg ik het wel zenne, dan voelen die mannen zich zo jerommeke dat ik ook licht sarcastisch en zelfs laagdunkende opmerkingen zou beginnen geven van: "kom manneke ga boefkes vangen voor mijn part en geef me nu maar die boete pfff".
Nu moeten ze je niet meer doen stoppen, en heb al meerdere boetes in de bus gekregen voor het niet handsfree bellen (OK, slechte gewoonte van me, maar kan het niet afleren). Ik aanvaard dan ook zonder moeite die boete, maar de wijze waarop die keer deed me koken.
En dan nog het beste: ik ben terug op baan naar een klant en moet stoppen aan de overweg. Aan de andere kant staat een auto met een combi achter hem. We mogen terug over en net als ik de combi voorbij ga zie ik de chauffeur bellen met de GSM in de hand. Ik wenste dat ik toen mijn fototoestel naast mij liggen had! Ik krijg daar volop boetes voor, maar de blauwe vriend mag dat wel? Ik zou elke boete die ik dan nog kreeg streng geprotesteerd hebben met die foto in bijlage.
Maar voor de rest geen ergernis zenne...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenDan koopt ge u toch voor pakweg een 25€ een deftig oorke voor in den auto en hebt ge helemaal géén ergernis meerSimple as that
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk BerichtenEen prioritair voertuig moet zich, indien dat gerechtvaardigd wordt door de opdracht, niet aan de snelheidsbeperking houden...
@ Rachid:
Worden geclassificeerd als zware overtredingen van de tweede graad :
(Onmiddellijke inning : 175 € - Bevel tot betaling : 175 € - Rechtbank : 275 tot 2.750 €)
(Rijbewijs mag ingetrokken worden)- Versnellen of niet uiterst rechts rijden als men wordt ingehaald
(Onmiddellijke inning : uitgesloten - Bevel tot betaling : 300 € - Rechtbank : 550 tot 2.750 €)
(Rijbewijs moet ingetrokken worden)- Rechts inhalen wanneer dit verboden is.
Comment
-
Voor de honderdduuzendste keer:
Stel: er rijdt een middenvakker gelijk een lonesome cowboy op de snelweg. Ik kom eraan getuft, en ik blijf rustig rechts rijden en rijdt die zo voorbij en blijf rechts rijden. Dan heb ik toch niet 'ingehaald' maar 'voorbij gereden'. Dacht dat er nuanceverschillen waren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fyro Bekijk Berichten
@ Rachid:
Worden geclassificeerd als zware overtredingen van de tweede graad :
(Onmiddellijke inning : 175 € - Bevel tot betaling : 175 € - Rechtbank : 275 tot 2.750 €)
(Rijbewijs mag ingetrokken worden)- Versnellen of niet uiterst rechts rijden als men wordt ingehaald
(Onmiddellijke inning : uitgesloten - Bevel tot betaling : 300 € - Rechtbank : 550 tot 2.750 €)
(Rijbewijs moet ingetrokken worden)- Rechts inhalen wanneer dit verboden is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenVoor de honderdduuzendste keer:
Stel: er rijdt een middenvakker gelijk een lonesome cowboy op de snelweg. Ik kom eraan getuft, en ik blijf rustig rechts rijden en rijdt die zo voorbij en blijf rechts rijden. Dan heb ik toch niet 'ingehaald' maar 'voorbij gereden'. Dacht dat er nuanceverschillen waren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenVoor de honderdduuzendste keer:
Als je eens ziet wat een verkeershinder die je krijgt door een middenvakrijder waar je achter moet blijven of je staat aan te schuiven op de linkerstrook om voorbij te geraken.
En dat terwijl de rechter strook volledig leeg is!!!
Comment
Comment