Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Inderdaad, enkel camions crashen en als een auto dat dan toch eens doet is het de fout van een camion.
    Wat ik eigenlijk bedoel is als de baan lichtjes onder water staat en je rijdt achter of naast een camion zie je gewoon geen steek meer door al dat opspattend water! Bij een auto ook niet echt maar toch veel beter dan dan de 5 wielen van een camion!

Vandaag een camion voorbijsteken was gewoon blind rijden je zag geen 2m ver laat staan de rijstroken.
    Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
      -Heel de tijd met de pinker aanrijden als je zelf iemand inhaalt
      Doen ze dat niet gewoon altijd als teken dat ze gewoon aan het inhalen zijn? Want heb er toen ik door Frankrijk reed ook zo gezien (zo goed als allemaal), en ze hadden zelfs hun pinker aan terwijl er niemand voor hen reed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
        Net terug van Geneve...

-Heel de tijd met de pinker aanrijden als je zelf iemand inhaalt
        dat doe ik ook altijd wanneer ik op het linkse vak aan het rijden ben om de mensen die op het middenvak rijden te laten zien dat ik aan een goed tempo aan het inhalen ben zodat ze dan niet ineens tegen 100 op het linkervak komen rijden voor mijne neus

Comment

• "doe ik ook altijd wanneer ik op het linkse vak aan het rijden ben om de mensen die op het middenvak rijden te laten zien dat ik aan een goed tempo aan het inhalen ben zodat ze dan niet ineens tegen 100 op het linkervak komen rijden"

Goed bezig.

Cheers

B

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Buck Bekijk Berichten

Goed bezig.

Cheers

B
            thx!
            is veel veiliger zodat de mensen op het middenvak weten dat je aan het inhalen bent want veel van die middenvakrijders gaan totaal niet versnellen als ze een andere middenvakrijder gaan inhalen tegen 100km/u

Andere optie is natuurlijk alles op het rechtervak voorbij gaan..dit is vooral tijdens de spits de snelste strook richting Antwerpen want de meeste mensen denken dat het rechtervak alleen voor vrachtwagens is!

Comment

• Denk dat die goed bezig eerder sarcastisch bedoeld was hoor... Als er achter mij eentje afkomt met z'n pinker naar links dan blijft die heeeel lang achter mij. Inderdaad, het is wel zo dat er velen onnodig op het tweede vak blijven rijden, wat ook ergernis geeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Denk dat die goed bezig eerder sarcastisch bedoeld was hoor... Als er achter mij eentje afkomt met z'n pinker naar links dan blijft die heeeel lang achter mij. Inderdaad, het is wel zo dat er velen onnodig op het tweede vak blijven rijden, wat ook ergernis geeft.
                Aaaah, iemand terugpakken omdat die in uw ogen iets mis doet, wat is dat toch leuk en vooral efficiënt.

Comment

• dacht ik ook wel hoor

maar door de pinker zien de mensen dat er een sneller voertuig afkomt dat aan het inhalen is zodat ze dan (hopelijk) niet vlak voor dat voertuig tegen 105 een voertuig dat 100 rijdt op het middenvak maar vlak na het sneller voertuig hun inhaalmaneuver gaan doen..

als er al iemand rijdt, dan zet ik de pinker niet op, tenzij ze onnodig links blijven rijden helpt dat niet, dan rest er enkel de optie om ze via het middenvak voorbij te gaan...

ik wacht trouwens nog altijd op de eerste boetes voor middenvakrijders..zij zijn een enorm gevaar op weg en belemmeren de vlotte verkeersstroom op een snelweg...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                    ik wacht trouwens nog altijd op de eerste boetes voor middenvakrijders..zij zijn een enorm gevaar op weg en belemmeren de vlotte verkeersstroom op een snelweg...
                    Ik denk niet dat we daar moeten op hopen. De keren dat ik een zwaantje/combi op de autosnelweg heb gezien kan ik wss op 1 hand tellen, en dan gaat iedereen natuurlijk wel braaf naar rechts.

En er gaan geen politieagenten in anonieme voertuigen specifiek middenvaksrijders gaan beboeten volgens mij

Maar ik hoop er ook wel nog altijd op hoor, ik erger me echt aan die mensen, kom er altijd wel minstens ééntje tegen Zelfs al worden ze van links EN rechts TEGELIJK ingehaald gaan ze daarna nog niet aan de kant
                    1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                    1984 BMW E28 520i
                    2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• Dat ze meer van die agenten op de (snel)weg moeten sturen, dan kennen de andere weggebruikers plots wel de verkeersregels. En als die agenten zelf zich nog aan de regels houden, zitten we helemaal goed.
                      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
                        Ik denk niet dat we daar moeten op hopen. De keren dat ik een zwaantje/combi op de autosnelweg heb gezien kan ik wss op 1 hand tellen, en dan gaat iedereen natuurlijk wel braaf naar rechts.

En er gaan geen politieagenten in anonieme voertuigen specifiek middenvaksrijders gaan beboeten volgens mij

Maar ik hoop er ook wel nog altijd op hoor, ik erger me echt aan die mensen, kom er altijd wel minstens ééntje tegen Zelfs al worden ze van links EN rechts TEGELIJK ingehaald gaan ze daarna nog niet aan de kant
                        Ook al vaak meegemaakt. Triestige mensen echt...

Vandaag stond ik in file in Nazareth, zo ene met een peugeot bleef traag aanschuiven en serieuze gaten laten steeds. Eerst reed ze links dan op middenvak en je hoorde af en toe claxons van camions gaan. Heb ze eens dichterbij gezien, man man. Hoe ze al aan haar stuur zat sloeg alles, blijf weg van de baan hé...

Comment

• Daarjuist op de snelweg alles mogen toesmijten voor een dame die van tweede naar derde vak kwam en zich net op tijd bedacht en terugkeerde naar het tweede vak. Maar ondertussen kwam ze wel tegen 100km per uur even voor m'n wagen op het derde vak. Iig ABS werkt nog goed en de auto is stabiel bij noodstop op hogere snelheid lol... Maar eerlijk, mocht m'n pinker naar links opgestaan hebben, dan nog had ze het gewoon niet gezien hoor. Enkel een dwaze slome blik toen ik haar passeerde, zelfs niet reagerende op mijn claxon.

Comment

• .... zo van die kerels die denken dat die voorrang op het zebrapad ook geldt als ze 5 meter naast het zebrapad overgaan, en dan nog zonder eerst oogcontact te maken, gewoon plots over lopen....

Alles kunnen dichtsmijten gisteren, en dan bekijken ze u nog met ne blik van 'allez wat doet gij nu?' ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                              .... zo van die kerels die denken dat die voorrang op het zebrapad ook geldt als ze 5 meter naast het zebrapad overgaan, en dan nog zonder eerst oogcontact te maken, gewoon plots over lopen....

Alles kunnen dichtsmijten gisteren, en dan bekijken ze u nog met ne blik van 'allez wat doet gij nu?' ....
                              Echt he .
                              Als dat zo is stop ik er echt pas de laatste moment voor daze het goe zien daze bijna plat waren.
                              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                Dat ze meer van die agenten op de (snel)weg moeten sturen, dan kennen de andere weggebruikers plots wel de verkeersregels. En als die agenten zelf zich nog aan de regels houden, zitten we helemaal goed.
                                Aan de ene kant is het goed als er meer politie op de snelweg komt, want dan kunnen de hardnekkige middenvaksrijders eindelijk beboet en de niet-handsfree bellers gestraft.

Anderzijds, heb je het nog nooit meegemaakt dat er een combi 120 ( soms zelf links ) rijdt op de autostrade en niemand er dan voorbij durft? En de meeste agenten hebben ook geen rij-talenten om over naar huis te schrijven, dus hoe meer er op de baan komen, hoe meer frustratie aan mijn kant.

In ieder geval, in de meeste steden kampen ze toch met een tekort aan agenten en geld, dus meer blauw op straat zal je niet snel zien denk ik.
                                1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                                1984 BMW E28 520i
                                2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  Echt he .
                                  Als dat zo is stop ik er echt pas de laatste moment voor daze het goe zien daze bijna plat waren.
                                  Dat doe ik dus ook, zij het met ingebouwde veiligheidsmarge .
                                  Maar gisteren had ik dus geen marge... even slikken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Daarjuist op de snelweg alles mogen toesmijten voor een dame die van tweede naar derde vak kwam en zich net op tijd bedacht en terugkeerde naar het tweede vak. Maar ondertussen kwam ze wel tegen 100km per uur even voor m'n wagen op het derde vak. Iig ABS werkt nog goed en de auto is stabiel bij noodstop op hogere snelheid lol... Maar eerlijk, mocht m'n pinker naar links opgestaan hebben, dan nog had ze het gewoon niet gezien hoor. Enkel een dwaze slome blik toen ik haar passeerde, zelfs niet reagerende op mijn claxon.
                                    Bwa. Afremmen van 120 naar 100 is toch niet echt een noodstop?
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                      dat doe ik ook altijd wanneer ik op het linkse vak aan het rijden ben om de mensen die op het middenvak rijden te laten zien dat ik aan een goed tempo aan het inhalen ben zodat ze dan niet ineens tegen 100 op het linkervak komen rijden voor mijne neus
                                      Die linkerpinker uitsteken wordt in België wel degelijk als agressief beschouwd. En niet als een teken van "Excuseer. Als het niet stoort zou ik graag tegen een veel te hoge snelheid links blijven rijden. Als u nu naar links komt, dan moet ik afremmen en verlies ik zeker 10 seconden van m'n tijd".

Hoop dat je de ironie vat.
                                      In Frankrijk is het inderdaad wel de gewoonte.
                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
                                        Aan de ene kant is het goed als er meer politie op de snelweg komt, want dan kunnen de hardnekkige middenvaksrijders eindelijk beboet en de niet-handsfree bellers gestraft.

Anderzijds, heb je het nog nooit meegemaakt dat er een combi 120 ( soms zelf links ) rijdt op de autostrade en niemand er dan voorbij durft? En de meeste agenten hebben ook geen rij-talenten om over naar huis te schrijven, dus hoe meer er op de baan komen, hoe meer frustratie aan mijn kant.

In ieder geval, in de meeste steden kampen ze toch met een tekort aan agenten en geld, dus meer blauw op straat zal je niet snel zien denk ik.
                                        ja hoor, een paar bladzijden terug had ik zo'n ergernis van een politie auto die op het linkervak ging rijden terwijl er rechts plek genoeg was. Mijn gedachtengang was puur hypothetisch...
                                        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• - Middenvakrijders op de A4 tussen Verona en Bergamo. Die zijn echt nog hardnekkiger als hier.

- Skoda Fabia Combi 1.6tdi: nog nooit ze nen tamme diesel gereden (op mijne platte 309 GLD zonder turbo na). Daar zit dus helemaal niks, nada noppes onder de 2000rpm (huurwagen met 8000km op de teller) Als dat de referentie is zal er hier zeker nooit ne 1.6vagdiesel komen.

Comment

Working...
                                          X