Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe Europese nummerplaat vanaf 2010
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDat hangt er vanaf of je een 5 of een 6-teken plaat hebt, en of het eerste teken een 9 is. Als het eerste teken een 9 is moet je je oude plaat houden maar ben je verplicht van 1000euro te betalen.
Comment
-
Dus kort samengevat komt het hier dan op neer?
Als je een tweedehands voertuig, geërfd van een direct familielid of een echtgenote, als nieuw wenst in te schrijven dien je de roze kaart te verhuizen naar de DIV. Hierdoor krijg je een nummer 1 tot en met 9. Als je 9 trekt moet je de oude plaat houden, de mannen van bpost een schup in hun radijzen geven en 1000 euro dokken voor dit privilege. Indien de nummers 1 tot en met 8 getrokken worden dien je dan vervolgens de oude plaat voorzien van de nodige gatvullende filler en opnieuw bepleisterd, terug te sturen. Vervolgens wordt het nieuwe adres van je nummerplaat opgeschreven op de roze kaart en weet je dmv van een smsje van Etienne "oppermachinist" Schouppe de locatie van de carte grise?
simpel!
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk BerichtenBegint het ook met een E en eindigt het op thias?
Heb verscheidene keren met hun contact gehad vandaag.
Eerst kreeg de verzekeraar een "foutmelding" via Web Div.
Heb toen gebeld naar iemand bij Mobiliteit te Brussel.
Deze persoon vertelde me, dat er nog enkele software problemen waren.
Voor tweedehandse voertuigen ging het vanmiddag nog niet, maar wel voor nieuwe wagens.
Dus teruggebeld naar verzekeraar, die dan onmiddellijk al mijn gegevens heeft ingebracht bij Web Div..
Maar.. hij kreeg geen bevestiging, dus ook geen nummerplaat toegewezen.
Systeem overbelast.
Een vriend van me heeft wel vandaag al zijn nummerplaat 1 - AAA - 027 ontvangen.
Deze was persoonlijk naar het DIV-kantoor geweest te Brussel.Audi A6 Avant - S-Line 2.0 TDI (Jan 2008 - Sep 2010)VW New Beetle Cabrio 1.9 TDI (Mei 2006 - Aug 2011)VW Golf VI Cabrio 1.6 TDI (Sep 2011)Suzuki Burgmann 650 Executive (Feb 2008 )Vespa GTS 300 SuperSport (Juni 2010)Vespa GTV 125 (Mei 2009)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenAl foto's van nieuwe platen? Maar dan niet op camionetten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smurf Bekijk BerichtenEen vriend van me heeft wel vandaag al zijn nummerplaat 1 - AAA - 027 ontvangen.
Beter om 5u vanmorgen naar Brussel gereden om eerste te zijn. Met geld kan je toch geen mooie meer kopen.
Comment
-
-
Belgie...slaat weer nergens op!
Nieuwe wagen vandaag willen inschrijven, systeem via ethias overbelast
Inderdaad, geen kenteken-nummer gekregen, dus weet niet wanneer die binnenkomt.
Ondertussen betaal je wel voor je verzekering.
Reproductie voor 7,5euro, nergens te bespeuren (wie heeft een officiele link)
Afhalen aan balie kon toch niet meer?nu blijkt weer van wel...
Blijkbaar veel verkeerde info, hoewel de brochures die op http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm staan, relatief duidelijk zijn.
Comment
-
Begin me toch af te vragen of het aan Ethias ligt of aan DIV, heb het deze morgen zelf bij Ethias gezien dat ze vanuit hun mainframe-achtige software niets konden doen.
Iemand ervaring met andere verzekeraar die vandaag wel kon inschrijven?
Ik zou toch graag mijn platen tegen donderdag hebben, utopie waarschijnlijk.
Trouwens, ook geleerd dat je een vierkante plaat kan aanvragen2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition
2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
1999 Volvo V70 classic 2.5d
1967 Volvo 123 GT
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenals ik morgen een tweedehands kar inschrijf? heb ik dan ook een nieuwe? of moet ik daar eerst voor verhuizen met mijn roze kaart?
Voor de 500 ste keer :
Als je een oude auto koopt moet er een oude nummerplaat op
Als je een nieuwe auto koopt moet er een nieuwe nummerplaat op
Logisch toch ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk BerichtenEen vriend van me heeft wel vandaag al zijn nummerplaat 1 - AAA - 027 ontvangen.
Deze was persoonlijk naar het DIV-kantoor geweest te Brussel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk BerichtenIk hoop toch dat ik nog zo lang mogelijk met mijn oud type plaat kan blijven rijden, vind de nieuwe maar niks. Maar aan de andere kant, t' is maar een nummerplaat he .Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenVoor de 500 ste keer :
Als je een oude auto koopt moet er een oude nummerplaat op
Als je een nieuwe auto koopt moet er een nieuwe nummerplaat op
Logisch toch ?
2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Comment
Comment