Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Marvin Bekijk Berichten
    Yay hooray, ik zit weer op 5,02 l/100 km met mijn laatste tank. Er is nog hoop! Mijn normverbruik is 3,8 dus ik zou het wel leuk vinden als mijn verbruik vanaf nu onder de 5 duikt. En over een stuk dat ik geregeld doe (vijftig kilometer snelweg met klein beetje stadsverkeer) is mijn ecodiesel voor het eerst onder de 4 gedoken voor het hele stuk: 3,7. Dat is dan wel aan 95 km/h waardoor ik vijf minuten later op mijn bestemming aankom dan wanneer ik 125 rijd.
    Wat is uw merk tuut?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
      Wat is uw merk tuut?
      Da's een geheim!

Ok. 't Is een Skoda Fabia 1.2 TDI

Comment

• Ah oké..hehe.

Comment

• Net gaan tanken. De gti heeft de laatste tank ongeveer 10 liter verbruikt, Hoofdzakelijk autostrade (zonhoven-diest)

Comment

• Gisteren 2x45km gebold aan ~4,5l op de BC van een Jetta TDI 105pk. (gewestwegen, wat autostrade, 10-15 minuten file, amper stadsverkeer)

Comment

• 9.3 met de MG met enkel stadsverkeer (en een beetje raggen om de remmen in te rijden)

Fak

Comment

• Een nieuw afstandsrecordje met 1 bak, nl. 679km
                Verbruik was 6,52l
                2018 BMW X1 18d

Comment

• 6.7l gemiddeld sinds mijn zomervelgen, tegen een tamelijk vlot tempo. Nog te doen

Comment

• Fiësta 1.3i (2000) = 10,81l/100km

40l = 370 km (mix van bompagedrag en slurpen)

Kleine zuinige benzinewagens

Last edited by Inferno51; 19/03/2011, 19:27.

Comment

• eco tankje gedaan.
                      echt bompa stijl gereden(90km/u cc op snelweg, altijd aan snelheid gehouden op gewone wegen en traag optrekken)
                      5.91L/ 100 km
                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Dat is inderdaad bompa rijstijl, maar bompa rijstijl is niet gelijk aan eco rijstijl

Traag optrekken bijvoorbeeld is een eigenschap van bompa rijstijl, maar NIET van eco rijden, bij eco rijden kan je best zo snel mogelijk op je snelheid zitten dus beter van "normaal" op te trekken dan traag (natuurlijk ook weer niet als een racepiloot, want dat is dan ook weer niet goed voor je verbruik)
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Dat is inderdaad bompa rijstijl, maar bompa rijstijl is niet gelijk aan eco rijstijl

Traag optrekken bijvoorbeeld is een eigenschap van bompa rijstijl, maar NIET van eco rijden, bij eco rijden kan je best zo snel mogelijk op je snelheid zitten dus beter van "normaal" op te trekken dan traag (natuurlijk ook weer niet als een racepiloot, want dat is dan ook weer niet goed voor je verbruik)
                          dan rij ik altijd eco volgends jouw beschrijving.
                          altijd halfgas optrekken en op juiste momenten schakelen.
                          normaal verbruik is makkelijk 6.5L
                          als steviger doorrij makkelijk7-8L

Comment

• Dat is niet volgens mij, ik lees dat altijd als ik zaken over eco rijden lees.

Vooral het op de juiste moment schakelen zou veel uitmaken.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Er scheelt blijkbaar wel iets met uw auto want ecostyle zou dat wel 5l mogen zijn en geen 6..

Bij een diesel moet je al schakelen bij 2000 toeren he Ik ken echt niemand die zo met z'n diesel rijdt. Allemaal tot bijna 3000, dat doe ik nog niet met mijn naftje

Comment

• Laatste tank was 10,6ltr.
                                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                  Er scheelt blijkbaar wel iets met uw auto want ecostyle zou dat wel 5l mogen zijn en geen 6..

Bij een diesel moet je al schakelen bij 2000 toeren he Ik ken echt niemand die zo met z'n diesel rijdt. Allemaal tot bijna 3000, dat doe ik nog niet met mijn naftje
                                  doe ik.
                                  5L kan je wel halen als je erop let op BC op 1 rit, maar zeker niet op een tank.
                                  5L is het gemiddeld normverbruik dat seat opgeeft dus om dat effectief te gaan halen...
                                  en de wagen staat ook al een tijd niet meer standaard ook.

Comment

• Mijn record is 1300 km met 65l met een Passat 1.6d van 1984, of 5l!!

Met mijn Sharan van 2001, 1.9 TDI 130pk haalde ik regelmatig 1100 km op een tank van 65l.
                                    Maar in D ging die ook naar 9l op de autobahn.

Comment

• Miljaar, vandaag toch serieus verschoten! Hopelijk is men brandstoftellerke kapot want het verbruik van de fiësta is echt schandalig hoog!

Ahum

10 liter brandstof weg op jawel.... 75 km!

Laat ons uitrekenen: 13,33 liter/100km! Zelfde rijstijl als anders

Het verbaast me dat ik da als student nog kan betalen!

Twordt hoog tijd dat ik ne alfa 75 koop

Comment

• vandaag terug 6.09L over laatste tank.
                                        blijft vrijwel mooi gelijk nu

Comment

• Comment

Working...