Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto rijden binnenkort alleen nog voor de elite?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• heel ons zp beleid was vanaf dag 1 niet echt goed (al profiteerde ik er dik van bij vorig huis aan €450 per 1000kw), zelfs zo slecht dat ik er vandaag niet meer aan begin, ik vertrouw onze beleidsmakers voor geen meter

heb je een omvormer stuk, haal je geen rendement meer (en hij gaf het in garantie op na 6 jaar)...en de belofte van de 15 jaar zogezegd terugdraaiende teller staat nergens op papier

zelfde met de diesel, 10 jaar geleden opgehemeld, nu verketterd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

je hebt mensen die investeren in een passiefhuis, maar er niet naar leven...dan brengt dat niet veel op, je levenstijl een minimum aanpassen gaat toch wel moeten
      Euh... ja inderdaad. Dat wil dus niet zeggen dat je comfort moet afgeven. Wij hebben al even de overstap naar gas gemaakt. Zolder volledig geisoleerd. Nu gaan we onze buitenmuren volledig in de crepi laten zetten. 15K. Ik fiets naar het werk. Denk dat dit wel ok aanpassingen zijn. Maar de was drogen in de living ofzo zal niet meteen gebeuren
      Last edited by order66; 21/12/2018, 20:38.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• tis mierenneuken excuses, maar een energiezuinige woning is idd veel comfortabeler, zonder moeite te moeten doen
        een passiefhuis gebruiken als een gewone energiezuinige woning geeft geen voordeel, pas als je bereidt bent een minimum van comfort af te geven ga je naar 0-verbruik, waar uiteindelijk een passiefhuis voor dient

Comment

in de winter tijdens stookperiode zit je al snel met vrij droge lucht dat je anders op een andere manier zou bevochtigen, tussenseizoenen zijn wat anders
          Deze zomer nog gelezen dat je in de winter altijd vocht te kort hebt en de douche damp daar goed voor is.
          Je moet dan ook niet de tegels en het douche scherm gaan droogmaken maar het water er gewoon laten op staan.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• ik heb daarvoor ventilatie. De was kan drogen onder het afdak. De wad heeft hier jaren binnen gedroogd en dat rook je, voelde je en zag je binnen. Sinds het afdak geen problemen meer. En lucht die niet te vochtig is, warmt beter op.
            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              En lucht die niet te vochtig is, warmt beter op.
              das waar, kan ook alleen maar voor mijn eigen kot klappen, maar als rv bij een buitentemp onder 0 gaat zakken naar 25%, dan wordt het echt wel te droog, en zit je te vaak in uwe neus te peuteren
              en in feite, als de droogkast geen buitenafvoer heeft, blaast ze ook deels de vochtigheid in uw kot, welliswaar mss ni in de living maar dat verspreidt toch

ik wil ook geen was in de living, maar een drama is't ook niet
              Last edited by bobo; 21/12/2018, 23:05.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Ik loop hen constant achterna om deuren dicht te doen en lichten uit te doen. Het steeds melden resulteert steeds in discussies. Want ik overdrijf natuurlijk. Geen idee hoeveel ons dit kost op jaarbasis.
                Doe het dan niet meer. Het zal jullie veel discussies en frustraties besparen. En je zal er misschien ocharme 10 euro armer door worden, maar wel veel rustiger, en dat is veel meer waard.

Comment

• op gebied licht met de leds tegenwoordig heb je ergens wel gelijk (den trots van de bomma, haar vlaamsche luchter, daar zat meet watt in als nu in een volledig huis + den tv), maar wringt bij mij evenzogoed, iets wat je niet gebruikt zet je uit

woon al heel mijn leven naast een spoorweg (die lang dichtblijft in belgie tov nederland), vroeger toen er nog geen sociaal media was om op te klagen of gele hesjes over de hoge energieprijzen legde iedereen zijn motor uit, wordt ook gevraagd door een bord, nu zijn we zover dat veel volk klaagt, veel volk met het milieu lijkt in te zitten en meer mensen zich er toch van bewust zijn

nu zet veel minder volk zijn motor af, de locals nog steeds maar passanten absoluut niet meer, toch moeite met zo'n evolutie
                  dat zijn allemaal kleine beetjes maar samen telt dat toch allemaal
                  Last edited by bobo; 22/12/2018, 00:38.

Comment

ik sta ook voor zo'n overgang van mazout naar...als je van 2000 liter mazout komt zou je in theorie met een 2015 gas(condenserende)ketel 30% minder moeten verstoken, dus zo'n 1400m³ gas (althans dat beloven installateurs), wil je eens (als je tijd hebt natuurlijk) naar je afrekening kijken en iets laten weten, aub...Das erg interessant voor mij om weten

als je alleen het maandbedrag kent, ook goed, ik kan dat zelf wel ergens simuleren
                    Ik hou me daar totaal ni mee bezig en zou het moeten opzoeken. Als ik morgen tijd heb, eens zien.

Weet zelfs niet of ik deftige afrekeningen heb, want hier veranderd constant iets. Betaalde voorheen wel voorschotten van €273/maand voor gas en elec.

Comment

• inderdaad, smossen moet niet. ge moet er slim mee omgaan. Hier brandt alleen het licht dat moet branden. Al de rest moet uit. Alle deuren dicht die dat ook moeten zijn. Kost geen comfort, wel een klein beetje moeite.
                      www.peugeotforum.be

Comment

• Blijkbaar denken de mannen bijna allemaal zo, maar ligt da blijkbaar bij de vrouwen anders

Comment

• ...en wie heeft of krijgt meestal gelijk...
                          op uw kin kloppen is ni fijn

Comment

heel ons zp beleid was vanaf dag 1 niet echt goed (al profiteerde ik er dik van bij vorig huis aan €450 per 1000kw), zelfs zo slecht dat ik er vandaag niet meer aan begin, ik vertrouw onze beleidsmakers voor geen meter

heb je een omvormer stuk, haal je geen rendement meer (en hij gaf het in garantie op na 6 jaar)...en de belofte van de 15 jaar zogezegd terugdraaiende teller staat nergens op papier

zelfde met de diesel, 10 jaar geleden opgehemeld, nu verketterd
                            Pas op, het beleid qua zonnepalen was zo stom nog niet. Het grootste probleem was dat dit TE lang TE hoog is geweest :

Dit had al vanaf het eerste jaar omlaag moeten gaan. Als je nu een lijn zou trekken van die 450 euro in 2002 naar de 0 in 2013 en dan zou kijken hoe hoog de steun is in elk jaar, dan was er niet zo'n probleem geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                              .. dan was er niet zo'n probleem geweest.
                              Wat is het probleem dan ?

Comment

... vroeger ... legde iedereen zijn motor uit ..
                                nu zet veel minder volk zijn motor af
                                Echt ? Ik heb niet die indruk. Veel auto's zijn tegenwoordig uitgerust met een start stop systeem, vroeger nul.

Comment

• Overschakeling naar gas condensatieketel heeft ons wel veel comfort (niet meer moeten tanken als die leeg is) en besparing gebracht. Was nog een mazoutbrander van de jaren 60, je kan wel denken welk verbruik die gaf. Ik heb ook overal LED en spaarlampen gestoken, enkel in de gang nog halogeen, maar dat is een doorgangslicht, wordt weinig gebruikt. Douche ed drogen wij nooit, dat is vocht dat zich gewoon in het huis verspreidt, idem met het vocht van de auto in de garage. Daar laten we de deur naar de gang gewoon open staan. Wel overal in het huis hoge plafonds (3verdiepingen). Plaats genoeg om te verspreiden dus. Deuren doen wij hier nooit dicht, aangezien het hele huis verwarmd wordt. Dat maakt ook deel uit van comfort. Als je naar de bureau wil, of kinderen naar de gameroom of andere speelkamer, moet niemand tandenklapperen. Lichten moeten uit als de ruimte niet wordt gebruikt, kinderen zijn al geconditioneerd van kleinsaf
                                  Last edited by order66; 22/12/2018, 09:32.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Echt ? Ik heb niet die indruk. Veel auto's zijn tegenwoordig uitgerust met een start stop systeem, vroeger nul.
                                    Ik woon niet ver van een krantenwinkel en er is hier weinig parkeerplaats.
                                    Dus staan alle wagens hier met draaiende motor verkeerd geparkeerd.
                                    Dat allemaal omdat ze weten dat ze fout staan en ze zo de indruk willen wekken dat het maar heel kort is.
                                    Heb mij ook al de vraag gesteld of ze daar nu speciaal hun s/s voor uitzetten.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik lees vooral over zuiniger auto's, elektrische auto's, zonnepanelen,...
                                      Waar het eigenlijk om draait, is dat we moeten consuminderen (sorry voor de draak van een woord). We rijden gewoon veel te veel. Twee auto's per gezin.
                                      Vroeger reden mijn ouders rond, de ene voerde de andere naar het werk, de kinderen werden aan school afgezet,... Nu kopen we allemaal twee auto's zodat we dagelijks dat kwartiertje niet verliezen (maar we staan wel 30 min per dag stil in de file).

Ook qua elektricteitsverbruik thuis trek ik soms grote ogen. Wij wonen in een rijhuis, zijn met vier en halen nog de 3000 kw/h niet per jaar. We hebben ook dagelijkse "luxe"-toestellen en letten niet écht hard op. We zouden daar eigenlijk nog een 500 kw/h af kunnen krijgen als we bewust zouden besparen. Ik heb zonnepanelen die ongeveer 3000 kw/h per jaar produceren. En ik ga niet extra vuurtjes aansteken om die 100-200 overschot te gaan opgebruiken.

Misschien moeten we bepaalde gewoontes wat meer in vraag stellen: airco hebben we in België echt niet nodig, twee/drie keer per jaar het vliegtuig nemen, ...
                                      En dat heeft niets te maken met inkomen/rijk zijn. Integendeel, net wie meer geld heeft, kan het uitgeven aan zuinige oplossingen.

Maar ik vrees dat we inderdaad stilaan te laat zijn om een behoorlijk catastrofale klimaatopwarming tegen te houden, of op z'n minst te beperken.

Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                        Waar het eigenlijk om draait, is dat we moeten consuminderen (sorry voor de draak van een woord).

Maar ik vrees dat we inderdaad stilaan te laat zijn om een behoorlijk catastrofale klimaatopwarming tegen te houden, of op z'n minst te beperken.
                                        heel ons kapatalistisch systeem is gestoeld op groei, gaan we consuminderen stort alles in als een kaartenhuis
                                        het is makkelijk wijzen naar china of india dat zij hun uitstoot maar vermeerderen, maar dan zie je dat hun uitstoot rechtevenredig groeit met hun bnp
                                        belgie klopt zich op de borst dat de uitstoot niet meer stijgt, de groei stokt ook en de bevolking gaat morrelen

ik deel je vrees, we zijn met 11 miljoen belgen, europa 500 miljoen op 6 miljard...trump stapt eruit, wil niet zeggen dat de bevolking daarom niet bewust is, maar die zijn ook maar met 325 miljoen
                                        Last edited by bobo; 22/12/2018, 11:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Sinds dat ik tegenwoordig ook met moderne nest rijdt is dat het knoppeke (start/stop) waar ik altijd als eerste op duw na starten.

Comment

Working...
                                          X