Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    als je bij vw, manueel de ontluchtingsknop bediende kreeg je makkellijk 11 extra liter in de tank
    Ja echt, ik ging vroeger altijd tanken bij de Shell in Burcht.
    Als die kerel daar tankte, kon ik een dag extra naar Brugge op en af.
    Ik zeg: 'hoe komt dat nu toch?' Heeft hem dat eens laten zien.

    Maar inderdaad, vroeger met de Passat naar Frankrijk en kon ik daar nog een dag rijden. Nu met de Mazda 6 moet ik al bijtanken voor ik er ben.

    Comment


    • Ik ben er op vooruit gegaan: met de Tipo, zachte voet, 900 kilometer. Dat heb ik nog nooit gehad!

      Anderzijds is dat voor mij compleet overbodig - verder dan 250-300 km of 3u rijden en ik moet echt stoppen...

      Tanken is toch zeer snel...
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • hier net zo eigenlijk, compleet overbodig...maar ik ga nu wel ni graag tanken

        Comment


        • Ik vind het niet zo heel erg - snel even pistool erin, knopje indrukken, ondertussen al spritmonitor-app openen op m'n telefoon en kilometerstand al ingeven, aftoppen manueel, ik heb een fetish voor ronde bedragen in Euro (), dus als het pistool afslaat op bvb. 63,22 Euro dan moet er 64 Euro in.

          Nog even het aantal liter en de kostprijs in de app aanvullen, tripcomputer resetten in de auto, gordel aan en weg.

          Routine.
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

          Comment


          • Totaal geen last van tanken. Mijn vrouw doet dat
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Totaal geen last van tanken. Mijn vrouw doet dat
              De mijne deed dit vroeger ook tot ze eens benzine in haar diesel gekapt had, nu tankt ze nooit meer

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

                De mijne deed dit vroeger ook tot ze eens benzine in haar diesel gekapt had, nu tankt ze nooit meer


                Ik heb in mijn leven nog nooit een diesel gehad, die van mij ook niet. Ze zal zich dus niet snel vergissen Diesel is des duivels!
                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten



                  Ik heb in mijn leven nog nooit een diesel gehad, die van mij ook niet. Ze zal zich dus niet snel vergissen Diesel is des duivels!
                  Onderschat nooit een diesel

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door 1023 Bekijk Berichten

                    Onderschat nooit een diesel
                    Zeker niet! Ik heb er 25 jaar thuis mee gestookt!
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                      Zeker niet! Ik heb er 25 jaar thuis mee gestookt!

                      Foei!!!!!!!!!!!!








                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk Berichten

                        Bwa, ik ben momenteel aan mijn derde persoonlijk verbouwproject (telkens op een andere locatie) bezig en aan mijn derde semi-vaste relatie.
                        Aan mijn eerste huis ben ik 7 jaar aan het verbouwen geweest. Aangekocht voor 25.000 €. Geschatte verkoopprijs (betrof een 16de eeuws, deels, beschermd monument) bij de scheiding 650.000 €. Volledig aan mijn ex gelaten zodat de zaak wat vooruit ging. Het waren tenslotte maar vervangbare stenen (en nog oude ook). In tweede pand gedurende 5 jaar 60.000 € gestoken om up to date te houden. Gezien ik, bij aflopen relatie, die zaak juridisch gemakkelijk had kunnen winnen (maar daar noch tijd en al helemaal geen zin in had) na wat kortstondig gekissebis aan toenmalige vriendin overgelaten zonder verdere discussie. Ze kan er maar gelukkig mee zijn. Had ik tenminste de tijd en vrijheid om weer 100% de vrijgezel uit te hangen en enkele jaren later voldoende middelen om te stoppen met werken en mijn (hopelijk) laatste project tot een goed einde te brengen zonder inmeninging van derden (geleerd uit fouten in het verleden => alles staat nu op mijn naam ). Ook tijd genoeg om terug een vaste relatie te screenen. . Veel kleine nadelen hebben ook opportuniteiten om om te zetten in grotere voordelen.
                        Ongeluk? Zo zie ik dat niet. Eerste breuk 90% mijn fout (nog altijd redelijk vriendschappelijke band met eerste ex. tevens moeder van kinderen) maar de verleidingen waren te groot. Jong speelgoed blijkt in de praktijk ook niet altijd beheersbaar dus ik schat de tweede (semi-officiële) breuk een 50/50 geval (had maar niet zo stom moeten zijn om er in mee te gaan). Momenteel amuseer ik me rot met mijn laatste vriendin (verder laat ik het juridisch niet meer komen) en op mijn nieuwe woonlocatie.
                        Tijd om ontslagen te worden was er weinig. Gemiddeld was ik een job na een 5-tal jaar al moe (als de automatische piloot toesloeg) en was ik al aan het uitkijken naar een nieuwe job voor ze me op de oude beu waren (jee, zit daar geen analogie in met mijn relaties ) .
                        Dat (van die relaties en verhuizingen, jobcreatie had ik volledig zelf in de hand) was telkens een kortstondige tijdelijke setback. Maar ik heb er nooit een boterham minder voor moeten eten noch een dak boven mijn hoofd voor moeten ontberen. Ik zie dat ook helemaal niet als pech of tegenslag. Gewoon leren uit eigen fouten en trachten nie tmeer te herhalen. Ik had uiteraard ook gewoon mijn eerste relatie kunnen "uitzitten". Dan was ik nu in euro misschien veel vermogender geweest maar veel armer in ervaringen. En ik kan toch maar in één huis tegelijk wonen en maar 1 maaltijd per keer eten. En, on topic, in één auto of op één motor tegelijkertijd rijden. Euro heb je op een bepaald moment genoeg, ervaringen kan je nooit genoeg hebben. Nu dat is toch mijn uitgangspunt en ik ben daar tevreden mee. Anderen mogen van mij ook tevreden zijn in een andere situatie. Geen probleem mee. Zolang ze maar niet beginnen ze zeuren over "het geluk" van anderen en hun "eigen onoverkomelijke ongeluk". Betekent gewoon dat ze dan niet tevreden zijn met hun eigen situatie. Wel doe er dan wat aan ipv te wachten tot het manna uit de hemel valt.
                        Een vechtscheiding (zie mijn eigen verhaal) is ook niet iets wat "je ongelukkig overkomt". Bullshit. Dat gaat meestal over twee personen die hun eigen ongelijk niet kunnen of willen inzien en niet kunnen toegeven en verder gaan met hun leven zonder "de ongedeelde overwinning". Ook al heb je (deels) gelijk, soms is het beter even te slikken, een streep te trekken onder het verleden en verder door te starten. Beiden (of alleen) vechtend naar beneden tuimelen voor het principe van het grote gelijk: in de praktijk zijn beiden dan de verliezers (ongeqcht wie gelijk had of niet) en is de lachende derde (meestal een jurist) de enige winnaar). Doet even pijn maar dan ook maar even. Je kan er uiteraard ook voor kiezen daar de rest van je leven over zitten te vitten of verbitterd over af te geven. Doe je alleen jezelf iets mee aan.
                        een hele boterham, maar als ik zo diagnonaal lees, eigenlijk gewoon een paar huizen en een paar relaties op de klippen, niks speciaal dus, de modale vlaming. Maar duidelijk één die nooit echte dikke pech gehad heeft. Als je daardoor denkt dat je het dik voor elkaar hebt dan heeft het noodlot toch nooit toegeslagen bij jou. Bij sommige mensen gebeurt dat wel, maar dat kan jij je niet inbeelden.

                        Comment


                        • Iemand die in een zwaar verkeersongeval terechtkomt, of zelfs een licht met lichamelijke schade, en die kan zijn job niet meer kan uitvoeren, piept wel anders. Of een hersenbloeding, enz.... allemaal zaken waar je geen controle over hebt.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • en wat doe jij nu daaraan, onslow
                            behalve een ander wijzen op de miserie van een ander

                            veel meer doen dan de hoogste belastingen betalen ter wereld en af en toe een vriendin eens helpen die in zo'n situatie zit kun je toch niet

                            Comment


                            • Zolang we maar gezond zijn
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Dat is het he


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                                  een hele boterham, maar als ik zo diagnonaal lees, eigenlijk gewoon een paar huizen en een paar relaties op de klippen, niks speciaal dus, de modale vlaming. Maar duidelijk één die nooit echte dikke pech gehad heeft. Als je daardoor denkt dat je het dik voor elkaar hebt dan heeft het noodlot toch nooit toegeslagen bij jou. Bij sommige mensen gebeurt dat wel, maar dat kan jij je niet inbeelden.
                                  Dat heb je goed opgemerkt. Mijn punt was dat ook de "modale Vlaming" (wat of wie daar dan ook voor moet doorgaan) ook "vroegtijdig" kan stoppen met werken zonder er iets voor te moeten laten of steeds maar te zitten zeuren over de vermeende voordelen van een ander. Als de "modale Vlaming" liever de Calimero uithangt en denkt dat het op een ander altijd beter is of dat een ander altijd meer geluk heeft dan hemzelf en een ander hem altijd zit te benadelen (keuze genoeg op bv. #HLN en co: de overheid, den vreemde, de rijken, de werklozen, de profiteurs, de Walen, de Chinezen, de jongeren, de ouderen, de nepzieken...., so be it. Op dat vlak wijk ik dan gevoelig af van de "modale Vlaming". Je kan de beschikbare tijd (die relatief kort is) beter besteden door in eigen tuin te blijven graven en wieden dan kwijlend over de haag te kijken naar de bloeiende groentetuin van de buur. Had die geluk zeg dat het alleen daar op tijd regende en op tijd de zon scheen? Nee, die was druk bezig zijn eigen tuin aan het onderhouden en opwerken, ondanks een onkruid hier of een wormpje daar.
                                  Jij kan je waarschijnlijk ook niet inbeelden waar ik overal gewerkt en gezeten heb. En het diepe noodlot heeft inderdaad niet toegeslagen (al was het een paar keer op het randje maar als je het zelf opzoekt noem ik dat geen noodlot maar je eigen lot tarten). Inderdaad bij sommige mensen slaat, ondanks alles, het noodlot wel toe. Heb nooit, in de gehele context, anders beweerd (maar kan je natuurlijk ook niet weten als je alles diagonaal leest, dan kan het al gebeuren dat je de rest erbij moet verzinnen om een sluitend verhaal te krijgen). Maar ik heb gedurende langere termijn en verdeeld over verschillende plaatsen genoeg ervaring kunnen opdoen om te weten dat dit de uitzonderingen zijn en zeker niet de regel is waar men zich achter moet verstoppen. Dit als bijkomende info. Dan moet je zelf al niet verzinnen wat ik me wel of niet kan inbeelden. Door eigen ervaring moet ik me ook niet al te veel meer inbeelden.
                                  Op alles kan je wel een uitzondering vinden. Maar dat maakt de regel niet.

                                  ps. Ik denk overigens niet dat ik het daardoor dik voor elkaar heb. Dat was een letterlijke reactie op iemand die dat als voorbeeld van "onoverkomelijke tegenslag" aanstipte. Zoals je nu zelf bevestigt, niks onoverkomelijks aan. Eerder modaal dan onoverkomelijke pech.
                                  En "dik voor elkaar" is een redelijk relatief begrip. Misschien ben ik gewoon vlugger tevreden dan "Jan Modaal (met of zonder pet)"? Ik voel me redelijk rijk
                                  en heb eveneens het gevoel niets te hebben waar ik over te klagen heb. Maar in vergelijking met andere modalen ben ik, cijfermatig, misschien gewoon redelijk arm? En als ik her en der lees en verneem waar Jan Modaal allemaal over meent te moeten/mogen klagen, tja dan weet ik het voor mezelf wel. Duidelijk nooit veel verder dan zijn eigen haag geweest. Anders zou het zeuren en klagen over de eigen vermeende situatie hem wel vlug vergaan.
                                  Last edited by ivob2; 11/05/2019, 16:15.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                    Iemand die in een zwaar verkeersongeval terechtkomt, of zelfs een licht met lichamelijke schade, en die kan zijn job niet meer kan uitvoeren, piept wel anders. Of een hersenbloeding, enz.... allemaal zaken waar je geen controle over hebt.
                                    Dat is inderdaad erg en zeker niet leuk en wens je niemand toe.
                                    Maar zelfs in die gevallen ken je zeker ook voorbeelden van mensen die bij minder ongeluk bij de pakken blijven neerzitten of zich na bijna het ergste, met de grootste moeite, herpakken en er nog iets van weten te maken. Het hangt minstens evenveel af van het beestje zelf dan van de "oncontroleerbare" omstandigheden.
                                    Je kan er natuurlijk ook van uitgaan dat je morgen of de dag erna kan doodvallen (en velen, waaronder den deze, geloven dat ons dat letterlijk allemaal zal overkomen, geluk of ongeluk) en er dan maar moedeloos bij gaan neerzetten want "het uiteindelijke resultaat" is toch al geweten.
                                    Of, zolang het duurt, dag op dag er het beste van proberen te maken, ondanks het verleden, ondanks de toekomst.

                                    Nu ja, iedereen zijn gedacht hierover. En het ene gedacht is evenveel waard dan het andere. Het "grote gelijk" bestaat niet.
                                    Is natuurlijk ook te verwachten als je zo'n topic start.
                                    We zullen hier nog veel zijlijnen moeten invullen in afwachting tot de daadwerkelijke invulling van de vraag.
                                    Last edited by ivob2; 11/05/2019, 16:06.

                                    Comment


                                    • Ik denk dat je de impact van de klap die een medisch probleem veroorzaakt onderschat. Sommige mensen moeten sommige zaken eerst eens meemaken voor ze er begrip voor kunnen opbrengen (ik wens u en niemand zoiets toe natuurlijk!).
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • Ik onderschat niets en heb alle begrip voor een terugslag of tegenslag. Ik heb persoonlijk meer mensen van nabij de geest zien geven of zware verwondingen zien oplopen dan me lief is. Veel wens ik daar dan ook niet meer van te moeten "meemaken". Trouwens één van de redenen dat ik me eerder heb terugetrokken dan "Jan Modaal" en weet dat je beter nog een beetje met volle teugen kan genieten van wat rest dan door te gaan tot je uitgeblust bent en er niet veel meer rest dan je tijd uitzitten. Liever zo vroeg mogelijk nog echt ten volle vrij leven, desnoods met een beetje minder, dan wachten op iets dat misschien nooit (meer) komt na 67.
                                        Maar ook gezien, ondanks alles, waar mensen met een beetje karakter nadien nog toe in staat zijn.
                                        Gezien dit voor zichzelf spreekt, zonder verdere commentaar:
                                        https://www.marcherremans.com/
                                        R E S P E C T !
                                        Last edited by ivob2; 11/05/2019, 23:26.

                                        Comment


                                        • Inmiddels in de echte wereld is er voor mensen met meer down to earth eisen weer een nieuwe speler op de markt (die aan 50% van de verwachtingen voldoet van dit topic).

                                          De voorinschrijvingen voor de ID.3 zijn geopend. Voor de "first edition", waarvan er maar 30.000 zullen geproduceerd worden waren er na één dag al 10.000 pre-orders.
                                          De first is de middelste uit de rij met een 58 kWh accu en een range van 420 Km.
                                          De volledige reeks geeft de keuze tussen een 45-58-77 kWh accu met een WLTP range tussen 330 en 550 Km.
                                          Prijzen beginnen vanaf 30.000 €.
                                          Leveringen starten na de zomer van 2020.
                                          Voldoet uiteraard niet aan de die hard fans van dit topic.

                                          https://www.volkswagen-newsroom.com/...irst-time-4956
                                          Voor de liefhebbers:


                                          Het is wel een V.A.G. speeltje. Hopelijk wordt het dus geen gelijkaardig e-Tron scenario.
                                          Last edited by ivob2; 11/05/2019, 21:47.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X