Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Echt ?
Nee, je weet niets.
Hoeveel % van de mensen krijgt te maken met een ernstige ziekte, ongeval,... zijn daar cijfers van?
Zij die het voorgehad hebben zijn geëxcuseerd. Al de rest kán weldegelijk zijn eigen leven in handen nemen. Ik volg het standpunt van Ivo.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Zij die het voorgehad hebben zijn geëxcuseerd. Al de rest kán weldegelijk zijn eigen leven in handen nemen. Ik volg het standpunt van Ivo.
Ja natuurlijk moet je zelf wat doen, daar niet van. Maar hoe je groot gebracht wordt heeft zo'n gigantische, enorme inpakt. Er zijn jammer genoeg veel te veel kinderen die ook in België in erbarmelijke omstandigheden moeten opgroeien. En dan heb ik het niet alleen over de financiële impact daarvan. Verre van. (zie bv dader Julie van espen)
Maar als je alleen nog maar het financiële bekijkt, dan is het voor iemand die geen steun krijgt van thuis uit al quasi onmogelijk om een eigen huisje /appartementje te kopen tegenwoordig. Waardoor je al direct altijd al een stuk armer zult blijven dan degenen die dit wel kunnen.
Interessant weetje : de ROI van investeren in kinderarmoede is 700%.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
Echt ?
Nee, je weet niets.
Als je een stelling belachelijk wenst te maken of eenvoudig wenst te ondergraven is er uiteraard niets zo gemakkelijk als de uitzondering als contra argument te blijven pushen en/of te reageren met oneliners zonder inhoud (maakt het extra gemakkelijk, kan je altijd rechtdoor lezen, moet je zelfs niet diagonaal overlezen, kost geen moeite en je moet er vooral niet te diep over nadenken). Je krijgt er hoogstens wat lachers mee op de hand die zelf niet verder willen doordenken en kan er de aandacht van het echte probleem mee verschuiven en in dezelfde beweging nog gemakkelijk mee scoren ook. En door gebrek aan inhoud en vrijgeven van eigen opinie nog eens moeilijk te weerleggen ook. Een doorsnee politicus kan er nog wat van leren. Die zijn ook goed in oneliners,het onderkennen en onder de mat schuiven van de oorzaken van een probleem en de schuld doorschuiven naar een ander die er wat aan wil doen en zich daarbij open en kwetsbaar opstelt. Altijd een makkelijk doelwit vanaf de zijlijn. En het blijkt nog te werken ook. Maar het nefaste resultaat van die aangehouden werkwijze is inmiddels gekend (voor zij die het willen zien en zelf een eigen mening durven vormen en er actie tegen willen ondernemen).
Maar als je dat niet kan toegeven of inzien is er niets meer aan toe te voegen. De werkelijkheid wijzigt er wel niet door.Last edited by ivob2; 12/05/2019, 14:08.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
Zij die het voorgehad hebben zijn geëxcuseerd.
En zoals je zegt, gelukkig zijn ze nog altijd in de minderheid en niet de mediaan.
En die minderheid was ook niet het voorwerp van het punt dat ik wilde maken.
En on topic: ik herhaal, bij gebrek aan respons ter zake, binnen enkele jaren zullen EV's met een actieradius van +1000 Km, bij gebrek aan algemene noodzaak, geen economische werkelijkheid zijn. Technisch mogelijk is het nu al.Last edited by ivob2; 12/05/2019, 14:11.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ivob2 Bekijk BerichtenEn on topic: ik herhaal, bij gebrek aan respons ter zake, binnen enkele jaren zullen EV's met een actieradius van +1000 Km, bij gebrek aan algemene noodzaak, geen economische werkelijkheid zijn. Technisch mogelijk is het nu al.
Comment
-
Nou wat betreft die grondstoffen zou het nog wel eens kunnen loslopen. Als er grote vraag is naar een product (in casu BEV accu's) heb je er als producent (met een quasi monopolie) natuurlijk alle voordeel bij om de toelevering beperkt te houden (wet van vraag en aanbod) en geruchten van (al dan niet echt of vermeend) schaarste te voeden. Men is ook al bezig met accu's met een veel grotere dichtheid en met andere (goedkopere en in massa voorhanden) materialen. Maar dat ontwikkelen kost natuurlijk geld. En voor je daar geld wil insteken moet er voldoende vraag zijn naar die producten (of een marketing die die vraag wil voeden). Typisch kip of ei verhaal dus.
Laat Tesla nu toch wel niet en eigen batterijcapaciteit hebben, een kei zijn in het creëren van verwachtingen en nogal eens gelijktijdig kip en ei kunnen spelen.
Anderzijds kan je hun producten dan weer (wat blijkbaar dan ook weer een eis is) niet kopen voor een appel en een ei.
Benieuwd naar de afloop ben ik wel.
Comment
-
Uiteindelijk zal dit wel loslopen, maar op DIT moment is dat de situatie. Momenteel is het probleem echt niet de vraag, men is al jaaaaren bezig met de batterij-technologie verder te ontwikkelen. Het is niet alleen auto's waar batterijen inzitten ook he. Er is geen kip ei situatie hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Ach, den Ivo is enorm naïef. Zoek maar eens wat cijfers op over betreffende mobiliteit tussen sociaal-economische klassen.
Ja natuurlijk moet je zelf wat doen, daar niet van. Maar hoe je groot gebracht wordt heeft zo'n gigantische, enorme inpakt. Er zijn jammer genoeg veel te veel kinderen die ook in België in erbarmelijke omstandigheden moeten opgroeien. En dan heb ik het niet alleen over de financiële impact daarvan. Verre van. (zie bv dader Julie van espen)
Maar als je alleen nog maar het financiële bekijkt, dan is het voor iemand die geen steun krijgt van thuis uit al quasi onmogelijk om een eigen huisje /appartementje te kopen tegenwoordig. Waardoor je al direct altijd al een stuk armer zult blijven dan degenen die dit wel kunnen.
Interessant weetje : de ROI van investeren in kinderarmoede is 700%.
Comment
-
Tiens, mijn kinderen hebben van thuis alleen een opvoeding meegekregen. En daarbij geleerd hoe voor zichzelf op te komen. De financiële steun beperkte zich tot kost, inwoon en onkosten zolang ze studeerden. Na studie's eigen boontjes doppen.
En ze wonen allemaal al in hun eigen huis. Eentje met een lening (TCO onder de inflatiekost) en de ander een minimale lening (gewoon het bedrag dat hij nodig had om fiscaal potje te vullen, rest van eigen spaargeld, dit op de leeftijd van 27 jaar). Als dat enorm naïef is mij niet gelaten. Blijkbaar een lonende eigenschap dan.
+ na al die jaren: still standing.
ps. moest ik letterlijk naïef zijn stond ik er al lang niet meer want meermaals getracht me figuurlijk en letterlijk onderuit te halen. Van ervaring met mensen van allerlei slag word ik, uit gezond zelfbehoud, eerder cynisch dan naïef.Last edited by ivob2; 12/05/2019, 22:07.
Comment
-
En wat ik al heel in het begin ook gezegd had (dat ik zelf had meegekregen).
Maar je zei ook: "Maar als je alleen nog maar het financiële bekijkt, dan is het voor iemand die geen steun krijgt van thuis uit al quasi onmogelijk ...."
Wat ik, uit eigen ervaring en ervaring met mijn kinderen weer betwist. Over mezelf moet ik het niet meer hebben, da tis al omstandig uitgelegd.
Wat betreft de kinderen:
Nr. 1: ASO + Bachelor, beginnen werken op 21
Nr. 2: ASO en geen enkel officieel diploma:, beginnen werken op 18
Nr. 3: TO en beginnen werken op 19
Nr. 4: ASO + bachelor + Erasmusfeestje + master, beginnen werken op 24
Nr 1 t/m 3 hebben al een eigen woning.
Nr 3 begint aan zijn tweede.
In dalende volgorde van netto inkomen: 2-3-1-4
Om maar te zeggen dat er ook geen onmiddellijk verband moet zijn tussen "studiekansen" en de verloning die je er daarna kunt uithalen.
Kan wel, maar is geen vereiste.
Comment
-
Ik weet niet hoe oud ze zijn ondertussen, maar zonder eigen inbreng kan je al geen huis kopen tegenwoordig. Vroeger kon je veel gemakkelijker een woning kopen en waren de prijzen ook nog eens enorm veel lager. Naar het verleden kijken op dat vlak zegt weinig zinnigs.
Comment
-
mss een tip
zelf laaggeschoold, wel aso begonnen maar tso geeindigd en redelijk school-moe
binnenkort opendeurdagen
Comment
-
Als je opgroeit in armoede, ellende (drugsverslaafde, agressieve ouders, ... ), is een ASO diploma, of eender welk diploma feitelijk, een utopie. Die mannen zijn mentaal al fucked up als ze 15 jaar zijn, voor de rest van hun leven.
Ik heb zelf genen euro gekrege van mijn ouders (hadden het zelf ni breed door hun scheiding), maar doordat ik heb kunnen studeren heb ik goed kunnen sparen de eerste jaren dat ik werkte en kon ik nadien een appartement kopen. Niet iedereen heeft dat geluk.Last edited by sunking; 13/05/2019, 08:47.
- Likes 1
Comment
-
Natuurlijk zijn er individuen die zelf hun miserie a.h.w. zoeken. Misschien is het moeilijk daar begrip voor op te brengen.
Maar hier een hoop voorbeelden aanhalen van mensen die overal het beste van maken en daar uiteindelijk min of meer in slagen is toch geen alibi om uw oogkleppen op te zetten en er zo maar van uit te gaan dat dit toepasselijk is op iedereen.
Een klein beetje geluk, hetgeen men inderdaad zelf SOMS een handje kan toesteken, is echt wel nodig.
Bovendien is niet iedereen zowel fysiek als mentaal in staat om met kleine en vooral grote tegenslagen om te gaan. Onwil om er mee om te gaan is inderdaad een ander probleem, maar het kan heus geen kwaad om voor die andere categorie wat begrip op te brengen.
Uiteindelijk is iedereen wel te breken, de ene wat sneller dan de andere. En dat kan op alle vlakken: financieel, mentaal, gezondheid ...
Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 13/05/2019, 09:14.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenIk weet niet hoe oud ze zijn ondertussen, maar zonder eigen inbreng kan je al geen huis kopen tegenwoordig. Vroeger kon je veel gemakkelijker een woning kopen en waren de prijzen ook nog eens enorm veel lager. Naar het verleden kijken op dat vlak zegt weinig zinnigs.
de prijzen waren mss lager,maar het loon ook,de luxe in verhouding(zelfs geen telefoon)en de leningen veeeeel hoger.
wij leenden destijds nog aan bijna 10%......
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk BerichtenNatuurlijk zijn er individuen die zelf hun miserie a.h.w. zoeken. Misschien is het moeilijk daar begrip voor op te brengen.
Maar hier een hoop voorbeelden aanhalen van mensen die overal het beste van maken en daar uiteindelijk min of meer in slagen is toch geen alibi om uw oogkleppen op te zetten en er zo maar van uit te gaan dat dit toepasselijk is op iedereen.
Een klein beetje geluk, hetgeen men inderdaad zelf SOMS een handje kan toesteken, is echt wel nodig.
Bovendien is niet iedereen zowel fysiek als mentaal in staat om met kleine en vooral grote tegenslagen om te gaan. Onwil om er mee om te gaan is inderdaad een ander probleem, maar het kan heus geen kwaad om voor die andere categorie wat begrip op te brengen.
Uiteindelijk is iedereen wel te breken, de ene wat sneller dan de andere. En dat kan op alle vlakken: financieel, mentaal, gezondheid ...
Comment
-
denk dat het daar voor iedereen wel op zal neerkomen hoe we met deze discussie omgaan
de verhouding in onze eigen nabijheid van die met een alibi, en de rest die gewoon makkelijk gratis geld wil
we zijn het er allemaal wel over eens dat mensen die het moeilijk hebben op onze steun moeten kunnen rekenen
goed gezegd DDD
Comment
Comment