Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?
elke ev rijder weet dat een laadpaal slechts gebruikt moet worden in geval van nood,dagelijks laden aan zulke paal is veel te duur.
trouwens over privileges gesproken,als je dat hier hoort rijd 80% met een firmawagen of tankkaart
Ik weet niet hoe gij aan die 80% geraakt, maar privilege wil ik het ook niet noemen.
Mijn vrouw heeft een salariswagen via een cafetariaplan. Die auto kost haar haast evenveel dan dat ze zelf een wagen zou kopen en onderhouden. Enige voordelen dat ze heeft is dat ze elke 5 jaar een nieuwe heeft, dat ze direct een nieuwe krijgt als hij pere totale is en de tankkaart.
Ik zelf heb een bedrijfswagen waarmee ik mijn werkzaamheden uitvoer. Ik moet immers mijn klanten bezoeken, vergaderingen op locatie bijwonen, werven leiden, en daken opmeten. Misschien dat dit in de toekomst anders kan, want via google earth kan ik de horizontale projectie van een dak al meten, maar al de andere details niet Geef het nog 10 jaar en ik kan het dak op mijne pc op kantoor opmeten terwijl ik via skype met de klant alles bespreek
ik heb mijn laatste tank leeggereden tot bijna de laatste drup. Meter zakte zelfs niet meer...
Doe dat eigenlijk altijd zo.
Dat doe ik ook bijna altijd zo, in mijn vorige auto's kon ik daardoor geregeld meer tanken dan de tankinhoud op papier
Bij de megane nu is dat nog niet gelukt, laatste keer meer dan 49,5 liter getankt en het metertje lag al kilomters lang heel onderaan. Vraag me echt af of deze wel meer dan 50 liter zou kunnen tanken
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Eerlijk gezegd, ik zie er het nut niet van... vroeger was dat een goed middel om het vuil van in de bak naar de carburatoren te zuigen.
Nu worden de wagens weggedaan alvorens er daar vuil is
Dienen die filters die daar tussen zitten er niet voor omdat vuil tegen te houden?
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik weet niet hoe gij aan die 80% geraakt, maar privilege wil ik het ook niet noemen.
Mijn vrouw heeft een salariswagen via een cafetariaplan. Die auto kost haar haast evenveel dan dat ze zelf een wagen zou kopen en onderhouden. Enige voordelen dat ze heeft is dat ze elke 5 jaar een nieuwe heeft, dat ze direct een nieuwe krijgt als hij pere totale is en de tankkaart.
Ik zelf heb een bedrijfswagen waarmee ik mijn werkzaamheden uitvoer. Ik moet immers mijn klanten bezoeken, vergaderingen op locatie bijwonen, werven leiden, en daken opmeten. Misschien dat dit in de toekomst anders kan, want via google earth kan ik de horizontale projectie van een dak al meten, maar al de andere details niet Geef het nog 10 jaar en ik kan het dak op mijne pc op kantoor opmeten terwijl ik via skype met de klant alles bespreek
ik heb het helemaal niet over zij die hun firmawagen gebruiken voor hun werk,daar dient die ook voor.
Audi's e-tron valt door de mand volgens de verbruikscijfers van de Amerikaanse EPA-norm. De auto komt daar bijna 100 kilometer minder ver dan bij de Europese WLTP testmethode.
us 328km airco wordt mee ingecalculeerd, wltp 417km
Macro-economisch gezien klopt dat als een bus... maar het is dan wel een andere koek als het jouw job is die verdwijnt... op een ogenblik dat je wegens je leeftijd niet meer aan de bak komt voor een andere job !
Persoonlijk anticiperen* op die situatie is de beste oplossing => job zelf opgeven voor het je te veel wordt of je, om een of andere reden, niet meer aan de bak zou komen.
Altijd proberen zelf de controle in handen te houden.
*om dat te kunnen moet je uiteraard ook al heel vroeg beginnen met vooruitzien.
Persoonlijk anticiperen* op die situatie is de beste oplossing => job zelf opgeven voor het je te veel wordt of je, om een of andere reden, niet meer aan de bak zou komen.
Altijd proberen zelf de controle in handen te houden.
*om dat te kunnen moet je uiteraard ook al heel vroeg beginnen met vooruitzien.
Juist ja...
En dan bijvoorbeeld zo vooruitziende zijn zoals een kennis van me:
Beslist op zijn 53e te veranderen van job, vliegt er volle moed in, wordt op zijn nieuwe werk de hemel in geprezen omwille van inzet, ervaring, efficiëntie... Om op zijn 60e, na een jaar pogingen van zijn baas om hem weg te pesten, uiteindelijk toch ontslagen te worden wegens te oud..
Ge moet me eens uitleggen hoe je dan zelf de controle in handen houdt.
Begin er dan nog maar eens aan.
Zin om nog te gaan werken had hij nochtans in overvloed. Na 2 jaar heeft hij zijn zoektocht naar werk opgegeven en is dan maar vervroegd met pensioen gegaan. De mens is er nog kapot van.
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
Juist ja...
En dan bijvoorbeeld zo vooruitziende zijn zoals een kennis van me:
Beslist op zijn 53e te veranderen van job, vliegt er volle moed in, wordt op zijn nieuwe werk de hemel in geprezen omwille van inzet, ervaring, efficiëntie... Om op zijn 60e, na een jaar pogingen van zijn baas om hem weg te pesten, uiteindelijk toch ontslagen te worden wegens te oud..
Ge moet me eens uitleggen hoe je dan zelf de controle in handen houdt.
Begin er dan nog maar eens aan.
Zin om nog te gaan werken had hij nochtans in overvloed. Na 2 jaar heeft hij zijn zoektocht naar werk opgegeven en is dan maar vervroegd met pensioen gegaan. De mens is er nog kapot van.
heel herkenbaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tot spijt van alle mooie verhaaltjes die je te lezen krijgt.
heel herkenbaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tot spijt van alle mooie verhaaltjes die je te lezen krijgt.
Gelukkig totaal niet herkenbaar.
Op mijn 59ste besloten te stoppen met werken.
Nog geen dag spijt van gehad.
Ook niet veel dagen spijt gehad toen ik ging "werken". Kon eigenlijk al jaren eerder er mee ophouden maar de lol was er nog niet helemaal af . Maar ik ben een van die mensen (blijkbaar wegens niet herkenbaar een van de de weinigen?) de door hebben dat "later" ooit effectief wel aanbreekt
(en je die tijd dan ook best dan opneemt in plaats van "nog later" tot het besluit te komen dat je hem hoofdzakelijk gemist hebt) en in grafgiften geloof ik ook niet .
Uiteraard ben ik, om voor de hand liggende redenen, ook heel blij met al die mensen die blijgezind tot hun 67ste willen blijven werken. Iemand moet de boel blijven rechthouden. .
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
En dan bijvoorbeeld zo vooruitziende zijn zoals een kennis van me:
Kan je alleen maar uit besluiten dat er een gebrek aan vooruitziendheid was ipv vooruitziendheid.
Als je na al die jaren je eigen behoeften tov inkomen niet kan inschatten moet je er uiteraard niet aan beginnen.
Die *nota stond er tenslotte niet voor niets.
Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVERBekijk Berichten
Ge moet me eens uitleggen hoe je dan zelf de controle in handen houdt.
Daar zijn verschillende methoden voor. o.a. zorgen dat je financieel onafhankelijk bent van wie dan ook.
Je best, zoals jij blijkbaar nu ook doet, niet spiegelen aan de situatie van een "ander" maar je eigen doelen stellen en trachten te bereiken.
Hoe je dat het best doet hangt van ieders persoonlijkheid en mogelijkheden af en zou ons te ver leiden op een autoforum.
Comment