ik ben geen voorstander voor chiptuning, wss wel erg plezant maar heb toch mijn twijfels..
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
HYUNDAI Lovers
Collapse
X
-
Inderdaad, je kan dan al voor 225€ 5 jaar garantie krijgen, maar ben toch sceptisch.
Alleen is 200PK wel aanlokkelijk.
En nu met deze winter kwam ik er lelijk achter dat de H1 op de achterwielen aangedreven is. (uit de garage kwam ik niet meer voor of achter uit)
Ik dacht altijd dat het een voorwielaandrijver was. Maar vond altijd dat hij vreemd reageerde en soms uitbrak achteraan, maar achterwielaandrijving verklaarde dat natuurlijk.
Ik vind de H1 een fijne auto om me te rijden. Alleen met sneeuw en veel regen opletten. Je moet dan allert zijn anders beland je langs de weg. Ook al springt de ESP snel aan. Meestal te snel en verpest je rijplezier, maar een busje is nog altijd in eerste instantie om rustig mee te touren.
Heb geen ervaring met andere busjes, maar die H1 rijd echt wel goed voor een busje.
Andere automobilisten kijken soms raar op en doen teken van wegpiraat als ik een snelle bocht neem. Je ziet ze dan denken zometeen ligt dat busje om.
Ook grappig is bij een dubbelbaansweg als auto's langs je staan. Opkijken als ze dan veel moeite moeten doen om mij bij te houden.
Van een Avensis wagon naar een Hyundai H1 is even wennen, maar zeker geen slechte keuze.
Denk dat er veel andere busjes slechter rijden en comfort bieden.
En zeker zijn prijs en uitrusting t.o.v. van zijn concurenten is echt super.
Ook 3 jaar garantie zonder kilometerbeperking.
Ik zal eens een review posten binnenkort.
Comment
-
Ik rijd nu een paar dagen tijdelijk met een i30 ex-demowagen. Het is een 115 pk diesel automaat met veel optie's (zetelverwarming, navigatie, leder,...).
De wagen heeft me echt verrast, dit is een goed gebouwde auto.
De motor heeft voldoende koppel om vrij vlot te zijn en is in combinatie met de perfect schakelende automaat heel erg aangenaam.
Achter het stuur merk je onmiddellijk dat er veel plaats is in het interieur voor een wagen van deze klasse, je krijgt echt een ruimtelijk vrij gevoel en de materiaalkwaliteit is aangenaam (vooral de inoxen deels met leder overtrokken automaathendel voelt goed).
En de remmen, die zijn fenomenaal goed!!!
Comfort (demping), rolgeluiden en bochtengedrag (onderstuur, wel op stalen velgen en vaag stuur) vind ik iets minder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenIk rijd nu een paar dagen tijdelijk met een i30 ex-demowagen. Het is een 115 pk diesel automaat met veel optie's (zetelverwarming, navigatie, leder,...).
De wagen heeft me echt verrast, dit is een goed gebouwde auto.
De motor heeft voldoende koppel om vrij vlot te zijn en is in combinatie met de perfect schakelende automaat heel erg aangenaam.
Achter het stuur merk je onmiddellijk dat er veel plaats is in het interieur voor een wagen van deze klasse, je krijgt echt een ruimtelijk vrij gevoel en de materiaalkwaliteit is aangenaam (vooral de inoxen deels met leder overtrokken automaathendel voelt goed).
En de remmen, die zijn fenomenaal goed!!!
Comfort (demping), rolgeluiden en bochtengedrag (onderstuur, wel op stalen velgen en vaag stuur) vind ik iets minder.
Comment
-
H1 ervaringen?
Oorspronkelijk geplaatst door abusimbal Bekijk BerichtenIk heb ook al 200 gehaald op de teller. In septeber naar de IAA we zullen zien,210 moet zeker haalbaar zijn in bergaf.
Was in het begin aan het kijken naar Ziptuning (200pk) maar is toch niet goed voor motor en versnellingsbak denk ik.
http://www.ziptuning.nl/be/bestelwag...en.html#header
Hoe komt het dat buiten België je voor die motor 170pk vindt, maar hier een 163pk wordt verkocht? Puur fiscale redenen? Dan veronderstel ik dat de upgrade eigenlijk gewoon de begrenzing van 170 naar 163 teniet doet en er nog een twintigtal pk meer weet uit te halen, wat toch niet overdreven lijkt?
En dan de vraag die eigenlijk niet in dit lovers-topic thuishoort: iemand van jullie al problemen gehad met de H1? Zoals gezegd, antwoorden horen hier misschien niet thuis (tenzij er geen problemen waren natuurlijk), dus misschien kan je me via een persoonlijk berichtje antwoorden ...
(Ondertussen vermoed ik dat Moyaert Hyundai-dealer is, dus die is natuurlijk wat biased)
Comment
-
Moyaert is inderdaad Hyundai-dealer, en een verdomd goeie!
Tot dusver heb ik geen klachten gehoord van de H1, voor mij persoonlijk is de "fiscaal-vriendelijke"136pk-versie te flauw, maar voor de rest....(terwijl de 163pk-versie eigenlijk al een fiscaal afgezwakte versie is.)
Mijn pa heeft sinds een maand of 6 een IX55, die ondertussen een 12000km heeft, en als ik me goed herinner was z'n voorganger (ML270cdi) tegen deze km-stand al enkele keren bij de stealer geweest.
Hier niks dan lof over Hyundai!
De 240pk 3.0crdi is gechipped naar 306pk/580Nm (denk ik) en tot nu toe geen problemen te melden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MisterK Bekijk BerichtenDe garage geeft mij de optie van een "eco-upgrade" naar over de 190pk. Zou met behoud van garantie zijn (wil ik wel liefst op papier) en dan denk ik toch dat ik die wel meepak.
Hoe komt het dat buiten België je voor die motor 170pk vindt, maar hier een 163pk wordt verkocht? Puur fiscale redenen? Dan veronderstel ik dat de upgrade eigenlijk gewoon de begrenzing van 170 naar 163 teniet doet en er nog een twintigtal pk meer weet uit te halen, wat toch niet overdreven lijkt?
En dan de vraag die eigenlijk niet in dit lovers-topic thuishoort: iemand van jullie al problemen gehad met de H1? Zoals gezegd, antwoorden horen hier misschien niet thuis (tenzij er geen problemen waren natuurlijk), dus misschien kan je me via een persoonlijk berichtje antwoorden ...
(Ondertussen vermoed ik dat Moyaert Hyundai-dealer is, dus die is natuurlijk wat biased)
*Cv schuifdeuren
*rattel schuifdeuren
zijn reeds verbeterde onderdelen beschikbaar en nu reeds origineel gemonteerd
Opmerking :
te lange antenne (model 2010 heeft erg korte)
wisser achteraan (model 2010 heeft standaard wisser)
Comment
-
Regen- en lichtsensor op Hyundai H1 ...
Sorry voor de cross-post, maar ik zou graag snel reacties hebben hierop, aangezien het invloed kan hebben op m'n aankoop en wist niet echt waar ik daarop het meest kans maakte ... Dank bij voorbaat voor jullie reacties (en begrip) ...
De kogel is door de kerk ... allez, nog één test-ritje ermee deze namiddag om te zien of onze herinneringen aan de vorige test-rit wel juist waren en dan is het tijd om te bestellen ... een Hyundai H1.
Maar ... Ik zou daar toch echt wel graag een regensensor (automatische ruitenwissers) en een lichtsensor (automatische koplampen) op hebben en dat zit spijtig genoeg niet in de optie-lijst.
Ik heb wel al wat zoekwerk gedaan en vond op http://xanonex.de/ een regensensor voor 150€, maar dan moet die nog ingebouwd worden en daar heb ik geen idee van de prijs van. Wel zijn er op die site inbouwplannen te vinden inclusief voor de H1, wat wat vertrouwen geeft dat het ook effectief zal werken op de H1.
Op Ebay is er een goedkope combinatie licht/regensensor te vinden, maar hier is de vraag dan natuurlijk hoe goed het werkt en wederom hoeveel inbouw zou kosten (ik ben niet meteen een Handige Harry, dus zie het mezelf niet doen op een nieuwe wagen).
En op AutoStyle kan je zoeken op "Coming Home Module", maar daar is het weer onduidelijk of het ook meteen een lichtsensor voor automatisch aanschakelen bij duisternis omvat.
Kortom, mijn vraag: Heeft iemand ervaring met regen- en lichtsensor die niet af-fabriek ingebouwd zijn? Is er een deftig systeem dat je me kan aanraden?
En dan wat vraagjes voor Moyaert en co:- Op bepaalde i30 modellen zit er wel een regensensor. Zou die ook op de H1 geplaatst kunnen worden?
- Als Hyundai garagist en H1 kenner, kan jij ongetwijfeld een idee geven hoeveel tijd/geld de inbouw van zo'n systeem zou mogen kosten, niet? Kan je dat idee met mij delen?
Thanks,
K
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MisterK Bekijk BerichtenSorry voor de cross-post, maar ik zou graag snel reacties hebben hierop, aangezien het invloed kan hebben op m'n aankoop en wist niet echt waar ik daarop het meest kans maakte ... Dank bij voorbaat voor jullie reacties (en begrip) ...
De kogel is door de kerk ... allez, nog één test-ritje ermee deze namiddag om te zien of onze herinneringen aan de vorige test-rit wel juist waren en dan is het tijd om te bestellen ... een Hyundai H1.
Maar ... Ik zou daar toch echt wel graag een regensensor (automatische ruitenwissers) en een lichtsensor (automatische koplampen) op hebben en dat zit spijtig genoeg niet in de optie-lijst.
Ik heb wel al wat zoekwerk gedaan en vond op http://xanonex.de/ een regensensor voor 150€, maar dan moet die nog ingebouwd worden en daar heb ik geen idee van de prijs van. Wel zijn er op die site inbouwplannen te vinden inclusief voor de H1, wat wat vertrouwen geeft dat het ook effectief zal werken op de H1.
Op Ebay is er een goedkope combinatie licht/regensensor te vinden, maar hier is de vraag dan natuurlijk hoe goed het werkt en wederom hoeveel inbouw zou kosten (ik ben niet meteen een Handige Harry, dus zie het mezelf niet doen op een nieuwe wagen).
En op AutoStyle kan je zoeken op "Coming Home Module", maar daar is het weer onduidelijk of het ook meteen een lichtsensor voor automatisch aanschakelen bij duisternis omvat.
Kortom, mijn vraag: Heeft iemand ervaring met regen- en lichtsensor die niet af-fabriek ingebouwd zijn? Is er een deftig systeem dat je me kan aanraden?
En dan wat vraagjes voor Moyaert en co:- Op bepaalde i30 modellen zit er wel een regensensor. Zou die ook op de H1 geplaatst kunnen worden?
- Als Hyundai garagist en H1 kenner, kan jij ongetwijfeld een idee geven hoeveel tijd/geld de inbouw van zo'n systeem zou mogen kosten, niet? Kan je dat idee met mij delen?
Thanks,
K
Originele regen en licht sensor kan niet geplaatst worden omdat dit over een ETACS (module) gaat
Mss kan dit a fabriek besteld worden maar daar zou er voor naar hoofdbureau moeten worden gebeld, tevens ong 4 maad wachten..
Comment
-
Tweede testrit was zo mogelijk nog beter dan de eerste (was wel weer een 136pk). Bestelling ondertussen geplaatst met nog wat vaagheid rond licht- en regensensor (er wordt nog gekeken wat er juist mogelijk is en wat het beste is). Levering begin maart, dus vrij kort in vergelijking met sommige andere merken, maar nu hij eenmaal besteld is, is zelfs één maand lang hé ... Allez, we kijken er hier naar uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MisterK Bekijk BerichtenTweede testrit was zo mogelijk nog beter dan de eerste (was wel weer een 136pk). Bestelling ondertussen geplaatst met nog wat vaagheid rond licht- en regensensor (er wordt nog gekeken wat er juist mogelijk is en wat het beste is). Levering begin maart, dus vrij kort in vergelijking met sommige andere merken, maar nu hij eenmaal besteld is, is zelfs één maand lang hé ... Allez, we kijken er hier naar uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Moyaert Bekijk BerichtenWss rij jij al rond met uw H1..
En daarnaast moet m'n huidige wagen nog naar de keuring voor de verkoop ... Enig idee of je dat nog mag doen met de nummerplaten die dan (op andere momenten natuurlijk) eigenlijk al op de nieuwe hangen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MisterK Bekijk BerichtenNeen, toch nog niet. Hij is wel al in de garage aangekomen (vorige week al), maar nu moeten de ombouw naar LV, het leder, de GPS, de DVD-speler, de bull- en side-bars, de licht- en regensensor (nog altijd onduidelijk welke juist), de extra parkeersensoren, 4 extra 12V puntjes en waarschijnlijk nog wat dingen die ik momenteel vergeet er nog op ...
En daarnaast moet m'n huidige wagen nog naar de keuring voor de verkoop ... Enig idee of je dat nog mag doen met de nummerplaten die dan (op andere momenten natuurlijk) eigenlijk al op de nieuwe hangen?
Je kan natuurlijk nu gaan met uw nr platen en dan heeft nieuwe eigenaar 2 maanden (vanaf keuring) tijd om het voertuig in te schrijven
Comment
-
Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.
+ YouTube Video
+ YouTube Video
Comment
-
Comment