Mededeling
Collapse
No announcement yet.
HYUNDAI Lovers
Collapse
X
-
Hollandse kennis kocht er zo eentje in '86. Na een paar maanden een motorprobleem en er moest een onderdeel vervangen worden. Bljkbaar werd dat toen nog niet gedaan via luchttransport maar met de boot. Heeft 3 maanden kunnen rondkarren in een aftands krel.
Was dan ook z'n eerste en laatste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenHollandse kennis kocht er zo eentje in '86. Na een paar maanden een motorprobleem en er moest een onderdeel vervangen worden. Bljkbaar werd dat toen nog niet gedaan via luchttransport maar met de boot. Heeft 3 maanden kunnen rondkarren in een aftands krel.
Was dan ook z'n eerste en laatste.
Een van mijn vrienden heeft tot grote tevredenheid van 1978 tot eind de 80's met zo'n Pony 1 gereden, waren wel rammelbakken maar technisch top en onverslijtbaar. Hij heeft zich nu na 30 jaar Duits gereden te hebben opnieuw een Hyundai met alle toeters en bellen aan gekocht, een Tucson. Prachtbak!Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenIk heb nu 4 dagen een nieuwe I30. Mijn BMW F20 hiervoor ingeruild. Ik mis de bmw totaal niet, integendeel. Ik kan nog geen definitief oordeel over mijn Koreaan geven, maar ik ben heel hard onder de indruk.
Ik koop mij ook nog ooit terug een Koreaan, de Sportage was een geweldige ervaring. Maja, ik wil nog zoveel proberenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
190 AUTONOME KILOMETERS MET HYUNDAI NEXO
ZELFSTANDIG EN OP WATERSTOF
Drie Hyundai's die op waterstof en autonoom van het Koreaanse Seoul naar Pyeongchang rijden: met een afstand van 190 kilometer is dat geen record. Toch heeft het Koreaanse merk een primeur in handen met drie Nexo's.
Het is namelijk voor het eerst dat een waterstofauto zo'n afstand met autonome rijtechnologie voltooit. De Nexo's reden in totaal zelfstandig 190 kilometer tussen het andere verkeer. Naast de afstand is ook de topsnelheid een primeur: over langere afstanden werd de maximumsnelheid van Koreaanse snelwegen (100 tot 110 km/h) bereikt. Volgens Hyundai is de test succesvol verlopen. Van het wisselen van rijstrook tot het rijden door tolpoortjes: alles verliep probleemloos.
De Nexo's legden hun kilometers af in de autonome stand van het niveau 4. Op dit niveau is er geen menselijk handelen meer nodig tijdens het autorijden, behalve bij slecht weer en onder extreme omstandigheden. Bij level 5 vindt de auto altijd geheel zelfstandig de weg. Naast de drie waterstofauto's deden er ook twee exemplaren van de Genesis G80 (voorheen Hyundai Genesis) mee aan de rit. Deze beschikken over dezelfde autonome rijtechniek als de Nexo. Volgende maand verschijnt de Nexo in Korea op de weg, bij ons staat hij deze zomer in de showrooms. Per 2021 wil Hyundai de geteste technologie geleidelijk op de commerciële markt brengen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
VIER SCHERMEN
HYUNDAI AAN DE VIRTUAL COCKPIT
Hyundai laat een belangrijk stukje nieuwe techniek zien. Of althans, een belangrijk onderdeel voor de bestuurder. Tegen deze cockpit kijken we als bestuurder namelijk binnenkort aan in een nieuwe Hyundai.
De Koreanen tonen de cockpit uit de (nabije) toekomst. Visuele meters, knoppen op het stuur; Hyundai stuurt ze allemaal de laan uit en vervangt ze voor moderne technieken. Het geheel moet strak en overzichtelijk zijn, wat voor een intuïtiever gebruik zorgt. Het stuur wordt een bijzonder geheel met een breed hart en spaken waar twee touchscreens veel functies bedienen. Denk daarbij aan het bedienen van de multimedia, cruisecontrol óf de virtuele cockpit die zeer binnenkort ook zijn weg naar Hyundai’s gaat vinden. Hyundai plaatst de snelheidsmeter centraal in het midden, 3D-effecten moeten voor minder afleiding zorgen.
In samenwerking met het Würzburg Institute for Traffic Science (WIVW) werden de prototypen van de nieuwe technieken in een echte auto gemonteerd om te zien hoe afleidend ze tijdens het rijden werken. Hyundai bevindt zich naar eigen zeggen nog in de ontwikkelfase, maar zeggen ook dat de technologieën eenvoudig in bestaande modellen kunnen worden geïmplementeerd. Binnenkort meer?
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Verschrikkelijk zeg, zelfs touchscreens op het stuur.
We gaan nog meer bezig zijn met in onze auto naar schermpjes te kijken dan naar de baan.
Mijn cruise control, volume, radio kan ik perfect bedienen zonder 1 blik van de weg af te halen met de knoppen op het stuur.
Ik ben er zeker van dat dit systeem het niet beter kan doen.
3D-effecten moeten voor minder afleiding zorgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenVerschrikkelijk zeg, zelfs touchscreens op het stuur.
We gaan nog meer bezig zijn met in onze auto naar schermpjes te kijken dan naar de baan.
Mijn cruise control, volume, radio kan ik perfect bedienen zonder 1 blik van de weg af te halen met de knoppen op het stuur.
Ik ben er zeker van dat dit systeem het niet beter kan doen.
Wat? minder afleiding? moet dat niet meer zijn?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
I30N FEESTNUMMER
DRIEMILJOENSTE HYUNDAI ROLT VAN TSJECHISCHE BAND
In een kleine elf jaar tijd weet Hyundai driemiljoen auto’s van de productieband in Nošovice te laten rollen. De mijlpaal krijgt een sportief tintje, want het jubileumnummer is een i30N.
De fabriek, met de weinig inspirerende naam Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC), werd in 2008 geopend en biedt ondertussen plaats voor 3.300 werknemers. Hyundai spreekt over zijn meest moderne Europese productieplaats door de aanwezigheid van 500 robots. Dagelijks zien 1.500 Hyundai’s het levenslicht in de Tsjechische fabriek. In de afgelopen elf jaar waren het vooral de Tucson (905.500 exemplaren) en drie generaties i30 (1.077.700 stuks) goed voor het grootste gedeelte van het werk.
De auto’s die in de fabriek worden gemaakt, worden veel naar andere Europese landen geëxporteerd, maar verlaten voor een groot gedeelte ook ons continent. Zo staan Mexico, Egypte en Australië hoog in het lijstje van de landen die de ‘Tsjechische Hyundai’s’ ontvangen. De top vijf wordt aangevoerd door Duitsland, gevolgd door het Verenigd Koninkrijk en Rusland. De driemiljoenste Hyundai die in de fabriek is gemaak, wordt naar Duitsland verscheept. Het gaat om een lichtblauwe i30 N hatchback.
Bron: Autoweek
Comment
-
Die eerste Koreaanse auto's in Europa waren trouwens ook niet slecht. Een paar vrienden van mij hadden zo'n Pony uit de late 70ties. Ene heeft er zeker 15 jaar zonder problemen mee geredenEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Beetje chauvinisme mag
Hyundai Group Names Former Lambo/Bentley Man Donckerwolke As Chief Designer
The Hyundai group is reshuffling some of its top executives. And included among them is a new chief designer for the entire group.
According to Reuters, the role will now fall to Luc Donckerwolke, a former Volkswagen Group designer who followed Peter Schreyer to South Korea and will now take his place.
The Peruvian-born Belgian designer first joined the VW design ranks in the early 1990s after a brief stint at Peugeot, and went on to hold senior design roles in the Skoda, Seat, Audi, Lamborghini, and Bentley brands under the group’s vast umbrella. Along the way, he was credited with designing such varied models as the fourth-generation Seat Ibiza, Audi A2, Lamborghini Murcielago and Bentley Flying Spur.
After a brief respite from the spotlight of automotive design, Donckerwolke re-emerged as head designer of Hyundai’s new Genesis luxury brand. But now he’ll be moving up to oversee design for the entire group – a major promotion for an accomplished designer.
His predecessor, Schreyer, who has been with the group since 2006, is stepping back in a consulting capacity. Schreyer had also worked for the German giant prior to joining Hyundai, designing numerous Volkswagens and Audis in the late 1990s and early 2000s before moving to Korea. He was one of the three presidents at Kia, then of the entire group, and the most senior non-Korean executive at the company.
The reshuffle comes as Chung Eui-sun takes a more leading role in the group as executive vice chairman. Eui-sun is the son of the octogenarian current group chairman Chung Mong-koo, grandson of founder Chung Ju-yung, and heir apparent as the company’s next chairman.
Bron: Carscoops
Comment
Comment