Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vrees dat niemand ze zou kopen. Telkens er een wat grotere/duurdere auto uitgebracht is, verkoopt die voor geen meter, want niet ‘premium’.
Zie ook quasi alle andere merken (non-premium). Nog niet zo heel lang geleden had Opel een Omega V6 en kon je de Vectra met V6 krijgen, Peugeot had een 406 V6 en een 607, Citroën een C5 V6, je kon zowat bij elke middenklasser een grote wagen met grote motor kopen.
Maar zoveel geld wordt enkel uitgegeven aan een Duitse premium en enkele uitzonderingen (Jag, Land Rover, Lexus, ...).
Jammer. Hoe meer auto’s, hoe specialer het autolandschap.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Idd! Logisch als ze voor het merendeel van de huidige gebruikers bijna gratis zijn.
Ik volg je deels, maar het speelt echt in grote delen van Europa hoor. Ook op plaatsen waar een firmawagen niet fiscaal gesponsord wordt.
Tot een bepaald bedrag overwegen mensen veel merken. Heb hier al letterlijk mensen zien posten “je gaat toch geen 40k aan een Ford spenderen”?
Los daarvan hebben die premiums een hogere restwaarde wat ze, los van het fiscale voordeel (want dat is er voor alle merken), enorm interessant maakt in leasing. Een collega betaalt maandelijks €13 minder voor een A160 diesel dan ik voor mijn Tipo. Een andere collega heeft voor €8 meer een 1-reeks. Zelfs een 3 kost maar een €125/maand meer, en je moet echt veel meer opleggen om bijvoorbeeld een Mazda 6, Lexus IS, Hyundai I40,... te kunnen leasen.
Andere collega van me heeft al een half jaartje een E300de - full option op enkele dingen na, laat ons zeggen 80% full option -, betaalt daar netto €210 meer voor dan ik voor mijn Tipo.
Heeft het met de mentaliteit te maken? Geen idee. Ik weet dat ik in de US in dikke Koreaanse/Japanse auto’s gezeten heb als Uber die je hier gewoon niet verkocht zou krijgen.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ik volg je deels, maar het speelt echt in grote delen van Europa hoor. Ook op plaatsen waar een firmawagen niet fiscaal gesponsord wordt.
Tot een bepaald bedrag overwegen mensen veel merken. Heb hier al letterlijk mensen zien posten “je gaat toch geen 40k aan een Ford spenderen”?
Los daarvan hebben die premiums een hogere restwaarde wat ze, los van het fiscale voordeel (want dat is er voor alle merken), enorm interessant maakt in leasing. Een collega betaalt maandelijks €13 minder voor een A160 diesel dan ik voor mijn Tipo. Een andere collega heeft voor €8 meer een 1-reeks. Zelfs een 3 kost maar een €125/maand meer, en je moet echt veel meer opleggen om bijvoorbeeld een Mazda 6, Lexus IS, Hyundai I40,... te kunnen leasen.
Andere collega van me heeft al een half jaartje een E300de - full option op enkele dingen na, laat ons zeggen 80% full option -, betaalt daar netto €210 meer voor dan ik voor mijn Tipo.
Heeft het met de mentaliteit te maken? Geen idee. Ik weet dat ik in de US in dikke Koreaanse/Japanse auto’s gezeten heb als Uber die je hier gewoon niet verkocht zou krijgen.
Leasing geeft TCO weer dus voor je particuliere aankoop zit je op het einde van de rit ook duurder met je Mazda of Fiat. Langs de andere kant gaat dat niet over duizenden euro's dat verschil ...
Wij zijn geen rationele kopers op de automarkt. Dat is iets regio gebonden, in sommige landen speelt chauvinisme dan weer meer, daar hebben wij geen last van
Mijn pa had een blauwe met licht bruine zetels.
Dat verdonkerde of werd bleker als je er over wreef.
Als kind had je daar enorm veel ruimte in en over de armsteun en elektrische ramen werd gestoefd.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Was toen ook nogal dieselzot...achteraan 2500 diesel en bult op de kap
Die bulten waren afschuwelijk imo, zeker bij de 131. Die auto's waren eigenlijk ontwikkeld voor benzine motoren. Kameraad had zo'n zilveren 131 - 2500 d, daar rammelde alles aan
30 jaar later kreeg ik een déjà vu gevoel bij mijn Lancia Delta Knap waren die karren wel, net zoals alle Italiaanse auto's toen en nu nog steeds.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment