Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
11l/100km op lpg is het laagste dat ik al heb gehaald.
heb mijn lpg nu nog iets dichter gedraaid, morgen eens zien wat die doet op de snelweg.
ineens ook maar ff eens laten bereken hoeveel co ik uitstaat/ jaar als ik 10000km rij
op LPG
Resultaat
Op basis van je antwoorden, de officiële cijfers voor het verbruik en de uitstoot van je type wagen, en de huidige brandstofprijzen komen we tot de volgende inschatting van de CO2-uitstoot en ‘kilometerprijs’ van je autogebruik:
----------------------------------per jaar----------- per kilometer ---------per100 km
CO2-uitstoot (in kg CO2) --2.074 ----------------0,207------------------ 20,74 kg CO2
Brandstofverbruik (in liter) 1.301----------------- 0,130 -----------------13,01 liter
Brandstofkost (in euro) ----759--------------------- 0,076 ----------------7,59 euro
TIPS
Hieronder vind je een aantal tips die je kan toepassen. Als je een tip aanvinkt, zie je meteen welke besparing dit kan opleveren.
nu op benzine
Resultaat
Op basis van je antwoorden, de officiële cijfers voor het verbruik en de uitstoot van je type wagen, en de huidige brandstofprijzen komen we tot de volgende inschatting van de CO2-uitstoot en ‘kilometerprijs’ van je autogebruik:
per jaar per kilometer per100 km
CO2-uitstoot (in kg CO2)--------- 2.394 -------------0,239--------- 23,94 kg CO2
Brandstofverbruik (in liter) --------1.041 ------------0,104 ----------10,41 liter
Brandstofkost (in euro) ------------1.509 ------------0,151--------- 15,09 euro
TIPS
Hieronder vind je een aantal tips die je kan toepassen. Als je een tip aanvinkt, zie je meteen welke besparing dit kan opleveren.
MAW 207g/km op lpg en 239g/km op benzine.
MAW, tis dankzij mij dat het deze week zo warm is in belgie.
dus wees blij.
hyundai ix35 2.0i 4wd executive (benzine)
met eco rijstijl
verbruik op snelweg 10L bij 120km/h
verbruik secundair weg/stad 8.5L
we missen een 6de versnelling voor op de snelweg.
VW Passat Variant 1.6TDI Bluemotion Technology.
Gemiddelde van 5,7l/100km.
Rit naar het zuiden met dakkoffer 1340km met 65 liter getankt. Komt neer op 4.85liter met een gemiddelde snelheid van 121 km/u.
Comment