Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Geen occasie hé Tommie (zie post 2117 hierboven).

En binnen 4 jaar helemaal opgelost en daar wacht ik op
    dat gaat geen 4 jaar meer duren.
    in frankrijk is het snel gegaan de laatste 2 jaren.

de poolse economie groeit veel harder dan de franse. (IMF verwacht groei van +/- 3.3% volgende jaren in Polen... 1.7% voor Frankrijk... 1.2% voor Belgie)

er staan 11 nieuwe superchargers gepland voor 2024, wat een verdubbeling is, ook ionity is inmiddels al vrij goed vertegenwoordig, en trage laadpalen vind je ook op veel plaatsen maar niet aan elk tankstation (wat in belgie even goed niet het geval is).

we moeten echt ophouden met te denken dat polen een derdewereldland is. De enige echte laadwoestijn in west-europa is Wallonie trouwens.

En dat Tesla geen auto's kan bouwen, wa hier ook al jaren beweerd werd, door wij de geniale galliers (ahum).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

dat gaat geen 4 jaar meer duren.
      in frankrijk is het snel gegaan de laatste 2 jaren.

de poolse economie groeit veel harder dan de franse. (IMF verwacht groei van +/- 3.3% volgende jaren in Polen... 1.7% voor Frankrijk... 1.2% voor Belgie)

er staan 11 nieuwe superchargers gepland voor 2024, wat een verdubbeling is, ook ionity is inmiddels al vrij goed vertegenwoordig, en trage laadpalen vind je ook op veel plaatsen maar niet aan elk tankstation (wat in belgie even goed niet het geval is).

we moeten echt ophouden met te denken dat polen een derdewereldland is. De enige echte laadwoestijn in west-europa is Wallonie trouwens.

En dat Tesla geen auto's kan bouwen, wa hier ook al jaren beweerd werd, door wij de geniale galliers (ahum).
      Na 30 jaar in Polen rondkarren moet je mij dat niet meer uitleggen. Zelden in die periode een land economisch zo zien groeien en positief veranderen.

Maar ik neem het risico toch liever niet, zeker omdat ik hier zoveel rondrijd en vaak in 'the middle of nowhere' onderweg ben. En Polen is heeeeeeeeeeeel groot hé, toch ivgl met ons stukje Gallië met meer ministers dan inwoners
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ik zit met bijna 6 jaar ook aan mijne max.

Ik ga normaal voor een hybride gaan, doe enkel lange afstanden. Mijn eerste EV zal dus nog effe moeten wachten

Geen idee voor welke betaalbare EV ik momenteel zou moeten kiezen. De volgende jaren gaat er nog veel veranderen en verbeteren op dat gebied. Benieuwd!
        Enerzijds zou ik nog wel wat langer verder willen blijven rijden met mij Megane, hij zit nu bijna aan 80.000 km, dus dat is ook nog niet zoveel.

Maar het kriebelt toch ook wel om voor iets anders te gaan en ik denk wel dat ik nu ook nog wel wat kan krijgen voor mijn Megane

Aan een gewone hybride heb ik ook al gedacht, een Toyota Corola is dan waar ik aan denk. Toen ik mijn huidige megane kocht had ik ook nog naar de Auris gekeken.
        Ik weet eigenlijk niet echt wat er momenteel nog te krijgen is als gewone hybride.
        En zo lang het kan kunnen we natuurlijk ook nig wel voor een gewone naft kiezen, daarin is ook nog altijd keuze genoeg.

Plug-in is ook een mogelijkheid, maar zoals wel vaker gezegd word is dat wel ergens vlees noch vis, met een zware batterij die je meesleept wanneer je grotere afstanden doet zonder bijladen.

Volledig elektrisch is de ev6 echt wel volledig mijn smaak, maar wel te duur vrees ik.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Na 30 jaar in Polen rondkarren moet je mij dat niet meer uitleggen. Zelden in die periode een land economisch zo zien groeien en positief veranderen.

Maar ik neem het risico toch liever niet, zeker omdat ik hier zoveel rondrijd en vaak in 'the middle of nowhere' onderweg ben. En Polen is heeeeeeeeeeeel groot hé, toch ivgl met ons stukje Gallië met meer ministers dan inwoners
          ja polen is groot, dus ofwel rijd je langs de snelweg en kom je wel eens een snellader tegen, ofwel kar je over binnenbaantjes tegen 70 km/h en verbruik je geen drol en heb je plots 600 km range ipv 400

Comment

ja polen is groot, dus ofwel rijd je langs de snelweg en kom je wel eens een snellader tegen, ofwel kar je over binnenbaantjes tegen 70 km/h en verbruik je geen drol en heb je plots 600 km range ipv 400
            Goed geprobeerd sunking, nu heb ik 800 km range met mijn 43 liter naftbakje, snelwegen inclusief
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• ja, én een ster op uwe capeau!

Comment

We weten allemaal dat EV's alleen het klimaatprobleem niet gaan oplossen, maar toch even dit, gecopy paste van de mainstream leugenpers:
                Ik lees dat belgie zomaar even een delegatie naar de cop stuurt van 170 experten terwijl er een energetische co2 noodtoestand is in eigen land ! Dat kan toch zoals bij corona via teams uit de klimaatschuilkelder

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

ja, én een ster op uwe capeau!
                  Hahaha, dat wordt nu hopelijk een L binnenkort, evengoed! Die ster blinkt niet meer voor mij

Comment

Geen occasie hé Tommie (zie post 2117 hierboven).

En binnen 4 jaar helemaal opgelost en daar wacht ik op
                    Model 3 heb je wel nieuw voor 50k.
                    Binnen 4 jaar is Toyota/Lexus failliet omdat ze te veel geld in waterstof gestoken hebben, en kan je die Lexus alleen nog tweedehands vinden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Model 3 heb je wel nieuw voor 50k.
                      Binnen 4 jaar is Toyota/Lexus failliet omdat ze te veel geld in waterstof gestoken hebben, en kan je die Lexus alleen nog tweedehands vinden.

Hahaha, het wordt alsmaar beter hier Daarom dat ik 'm volgend jaar al nieuw koop, dat wordt dan een zeldzaamheid ofwel opgekocht door de Chinezen zoals Volvo enz

Maar als jullie mij lang genoeg blijven bewerken koop ik misschien alsnog een Spring, wij zijn daar toch al klant en kunnen er eventueel 2 voor die 50k hebben -10k premie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Enerzijds zou ik nog wel wat langer verder willen blijven rijden met mij Megane, hij zit nu bijna aan 80.000 km, dus dat is ook nog niet zoveel.

Maar het kriebelt toch ook wel om voor iets anders te gaan en ik denk wel dat ik nu ook nog wel wat kan krijgen voor mijn Megane

Aan een gewone hybride heb ik ook al gedacht, een Toyota Corola is dan waar ik aan denk. Toen ik mijn huidige megane kocht had ik ook nog naar de Auris gekeken.
                        Ik weet eigenlijk niet echt wat er momenteel nog te krijgen is als gewone hybride.
                        En zo lang het kan kunnen we natuurlijk ook nig wel voor een gewone naft kiezen, daarin is ook nog altijd keuze genoeg.

Plug-in is ook een mogelijkheid, maar zoals wel vaker gezegd word is dat wel ergens vlees noch vis, met een zware batterij die je meesleept wanneer je grotere afstanden doet zonder bijladen.

Volledig elektrisch is de ev6 echt wel volledig mijn smaak, maar wel te duur vrees ik.
                        Denk wel dat wij momenteel een mooie prijs kunnen krijgen voor onze naftjes met niet te veel kilometer op de teller.

Comment

• ben het er wel mee eens dat, buiten de geweldige EV's, een 1200 naftje nog wel een interessante aandrijflijn is, prijs/kwaliteit/restwaarde gezien, evenals een 'gewone' toyota hybride, al is het wel zo dat ze die hier aan de straatstenen niet kwijtgeraken (werd hier 15 jaar geleden ook uitgelachen toen ik aangaf een prius te overwegen - en wat ik hier allemaal moest lezen toen ik voor een 1.0 TSI ging was ook niet mis).

Comment

• https://www.youtube.com/watch?v=p9ZjE1VMMzw

Korte inhoud:
                            Wedstrijd van 2 duitse vertegenwoordigers die voor 3 afspraken 620km moeten rijden.
                            De ene met een Mazda diesel, de andere met een Y LR.
                            Verschil op het einde: 50 minuten.

Nu is 620km op een dag voor een vertegenwoordiger wel echt veel, en dat zal in België echt niet dikwijls voor komen.

Comment

• Belangrijker is de CO2 uitstoot en het kostenplaatje.
                              Voor vrachtvervoer gaan elektrische trucks voordeliger zijn dan diesel: met de besparingen op brandstof kan men de chauffeurs hun laadpauze ook makkelijk betalen.

Comment

Belangrijker is de CO2 uitstoot en het kostenplaatje.
                                Voor vrachtvervoer gaan elektrische trucks voordeliger zijn dan diesel: met de besparingen op brandstof kan men de chauffeurs hun laadpauze ook makkelijk betalen.
                                In Utopia. Er zijn nu al te weinig chauffeurs, dus meer chauffeurs is niet haalbaar.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• En wat heeft electrificatie te maken met het aantal chauffeurs?

Als je weet hoe veel vrachtwagens leeg onderweg zijn, dan valt daar zeker nog wat te verbeteren.

Comment

• in mijn perfecte onbestaande utopiawereld zouden ze misschien de chauffeurs betere arbeidsvoorwaarden kunnen geven vermits de brandstofkosten dalen bij elektrisch rijden. allez, misschien he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      En wat heeft electrificatie te maken met het aantal chauffeurs?

Als je weet hoe veel vrachtwagens leeg onderweg zijn, dan valt daar zeker nog wat te verbeteren.
                                      Je geeft aan dat ze langer gaan onderweg zijn, dus dan heb je meer chauffeurs nodig om dezelfde hoeveelheid goederen te leveren binnen dezelfde tijdspanne.

'15 Volvo XC60 D3

Comment

in mijn perfecte onbestaande utopiawereld zouden ze misschien de chauffeurs betere arbeidsvoorwaarden kunnen geven vermits de brandstofkosten dalen bij elektrisch rijden. allez, misschien he.
                                        Heb je al eens gekeken wat een chauffeur verdient in BE?
                                        Je zou ze minder uren kunnen geven, want daar zit vandaag het probleem voor een deel, maar dan gaat de consument daar moeten voor betalen.

Je hebt het hier over een sector die geen waarde toevoegt aan een product, alleen kost, de marges zijn daar echt krap.

Meer geld is meestal niet het antwoord voor jobs die moeilijk ingevuld geraken ...

'15 Volvo XC60 D3

Comment

• je praat over marges, dus het gaat hier wel degelijk over centen (zoals bij alles)

Comment

Working...
                                          X