Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polestar 1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten

Wat me wel zou verwonderen is dat bijvoorbeeld Tesla alle facetten van het autobouwen en -rijden blijft leveren. Momenteel doen ze research - software - hardware - batterijen - assemblage - energiedistributie - service. Waarom zouden ze assemblage niet overlaten aan Volvo/Geely, batterijen aan Panasonic, energiedistributie samen met Shell doen en pakweg de VAG groep niet laten opladen aan hun superchargers?
    Waarom de concurentie slimmer maken als je het eigen product de baas kan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      qwan

Dat Tesla niet alles in eigen beheer zal blijven doen lijkt me ook wel logisch. ooit worden ze wellicht ingehaald door de grote autobouwers. Denk dat die nog andere budgetten ter beschikking hebben
      Tesla heeft kennis in huis die moeilijk te overbruggen is met 'andere' budgetten.
      ze hebben jaren voorsprong en hun naam is exclusief verbonden aan elektrisch rijden.

kijk eens hoeveel kapitaal ze ophalen door eens wat prentjes van de model3 te laten zien.

dat zie ik geen enkele autobouwer op die schaal voor elkaar krijgen

Comment

• Nee, jullie kunnen gelijk hebben... Maar denken jullie echt dat de grote spelers zich zomaar gaan laten buitenspel zetten ? Ik verwacht toch nog een come back... al dan niet op electriciteit.

Model 3 laten zien... da's dezelfde techniek die Munsk toepaste met Apple hee. Maakte amper publiciteit en toch maakte hij de mensen zo nieuwsgierig dat er enormveel over gesproken wordt (werd?)

Tesla is inderdaad heel sterk bezig. Maar zou je nog aandelen durven kopen ? Of spat het ooit uit elkaar ? In ieder geval wel chapeau met wat ze bereikten.

Comment

• Natuurlijk zullen de grote (en andere kleintjes) ook volgen naar elektriciteit, maar met achterstand want ze moeten ook nog de huidige diesel en benzine blijven ontwikkelen.
          voor bepaalde is een brandstofcel ook in onderzoek, maar dat is dan weer een extra ontwikkeling die nodig is ten opzichte van de batterijauto

en tesla heef niet enkel de apple techniek voor reclame,
          ze zijn er in geslaagd om miljoenen op te halen als voorschot voor de model3.
          een gratis lening, dat kan geen andere fabrikant klaarspelen

Comment

• Ja, ik moet je gelijk geven over de ganse lijn...

Die brandstofcel, daar zie ik eigenlijk ook wel toekomst in.

Comment

• Terug on topic dan maar

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Nee, jullie kunnen gelijk hebben... Maar denken jullie echt dat de grote spelers zich zomaar gaan laten buitenspel zetten ? Ik verwacht toch nog een come back... al dan niet op electriciteit.

Model 3 laten zien... da's dezelfde techniek die Munsk toepaste met Apple hee. Maakte amper publiciteit en toch maakte hij de mensen zo nieuwsgierig dat er enormveel over gesproken wordt (werd?)

Tesla is inderdaad heel sterk bezig. Maar zou je nog aandelen durven kopen ? Of spat het ooit uit elkaar ? In ieder geval wel chapeau met wat ze bereikten.
                Aandelen van Tesla zijn overprijsd, het gaat jaren duren eer die winst maken, en pas dan kan de koers verder deftig stijgen.

Tesla is op één gebied wereldtop, en dat is in de fabricage van batterijen.
                Anderen zetten in op waterstof en dus een brandstofcel.

Future will tell.

Fisker heeft recent ook nog een overprijsd model getoond. Die zou 200km actieradius kunnen bijladen in 9 minuten. Dat begint ergens op te trekken hé.
                Stekkerke steken, koffieke drinken, en dan weer 200km bollen.

Comment

• Dat is inderdaad hetgeen waar we naartoe willen...

Vraag me wel af waarom Fisker niet meer verkocht wordt ?

Comment

• Het interieur van de Polestar lijkt overgenomen van de XC 60/90
                    Goede manier om op de kosten te drukken, en in dit geval is het resultaat ok, meer moet het niet zijn.

Comment

Dat is inderdaad hetgeen waar we naartoe willen...

Zijn failliet gegaan, en nu herstart met chinees geld.
                      Eerst model is ook >120k, dus voor de happy few.

Comment

• Ah ok...Weet ik ook weer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

smart, zoe, leaf, ioniq, golf, e up, b klasse.

allemaal toch geen modellen voor het rijk volk en volledig elektrisch.
                          je moet het wel willen weten natuurlijk..
                          Iemand op het werk heeft net zijne Dacia Logan MCV ingeruild voor een Hyundai Ioniq.
                          Nieuwprijs een dikke 37.000 euro, met alle kortingen inbegrepen rond de 27.000 euro.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dat is inderdaad hetgeen waar we naartoe willen...

hier in oostende bolt er zo een karma rond. ik draai toch altijd mijn hoofd als die voorbij zoemt.
                            dacht wel dat deze een electrische auto is die aangedreven word door een benzine motor?
                            lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

hier in oostende bolt er zo een karma rond. ik draai toch altijd mijn hoofd als die voorbij zoemt.
                              dacht wel dat deze een electrische auto is die aangedreven word door een benzine motor?
                              Is inderdaad een hybride, dacht dat die maar +- 50km puur elektrisch kon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

Ja zo'n Karma is inderdaad enorm mooi hee. Jammer dat die ook weer zo veel moet kosten... Plaatst zichzelf uit de markt zo.

Comment

• In Lochristi woont er ook een eigenaar
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• De Polestar 2 bijvoorbeeld, die binnenkort onthuld wordt en eind 2019 in productie gaat, wordt een Tesla Model 3 concurrent. De Polestar 3 wordt een elektrische SUV.
                                    Polestar 2

De eerste productuitbreiding voor Polestar staat gepland voor later in 2019, wanneer de Polestar 1 in productie is gegaan. De Polestar 2 wordt een battery electric vehicle, een volledig elektrisch model. Meer informatie willen de Zweden nog niet kwijt, behalve dat het een concurrent voor de Tesla Model 3 moet worden en dat hij dus op Volvo’s CMA-platform zal staan, dat debuteert onder de gloednieuwe Volvo XC40.

Polestar 3

Twee jaar later, in 2021, is het dan de beurt aan het derde model, logischerwijs Polestar 3 gedoopt. Ook hier hullen de Zweden zich verder nog in stilzwijgen, al geven ze nog mee dat het een volledig elektrische, aerodynamische SUV zal worden die de volgende generatie van het SPA-platform (scalable product architecture) gebruikt. Dat platform doet nu dienst onder de 90-modellen van Volvo, de XC60 en de Polestar 1.

Comment

• Ik had wat meer de vleugels van de P1800 gezien..In dit nieuwe model.

Comment

• Allez... ! Met een gewone EV voor de gewone man zijn ze nog niet begonnen...
                                        Maar de klok tikt voor de toegang in de grote steden... Begrijpt wie kan !
                                        ik zal nog een euro6 diesel kopen in afwachting dat de soep klaar is... dan zijn wij in 2025 !!

Comment

• Voor jou, de gewone man, is er reeds de nissan leaf, hyundai ioniq en de opel ampera-e

Comment

Working...
                                          X