Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als die nog voldoende achter jou rijdt, dan stelt zich toch geen probleem? We hebben het over invoegen en te verwachten dat de ander afremt.
Ja ik zie ook geen probleem, maar aan de eerdere reacties leek het echter alsof ik persoonlijk werd aangevallen en alsof mijn manier van rijden afgekeurd werd alvorens jullie deze nog maar gezien hebben. Als vrouw met een liefde voor alles met wielen en een motor kwam dat dus niet zo goed over. Maar ja, miscommunicatie he. De socialisten zijn ook bekan in het land, dus dan sta ik altijd op scherp
Verwachten dat iemand die met 140 nadert op 50 meter van je nog genoeg afstand heeft om je actie te anticiperen en zonder remmen te naderen, is wel sterk overdreven.
Een veilige afstand wordt in Duitsland omschreven als een "halter tacho". Dat wil zeggen dat je de helft van je gereden snelheid als veiligheidsafstand aanhoudt. Oftewel 60 meter bij 120 km/u, en dus ook 70 meter bij 140 km/u. Als je achterligger tot op 50 meter genaderd is, dan rijdt ie best nog maar 100 km/u en niet 140. En als je voor hem invoegt met nog 50 meter afstand, pak je dus 10 meter van zijn veiligheidsafstand af + door het snelheidsverschil loopt die tussenafstand al snel terug.
Ik vind dat Nederlanders redelijk correct rijden in NL maar alle remmen loslaten eens ze België binnenrijden.
En daar is niets moeilijks aan ook hier niet.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Het is niét omdat de maximale snelheid 120 is, dat jij daarom een extra gevaarlijke situatie tot stand moet brengen door nog voor die van 140 in te schieten. Je hebt zelf ook twee ogen en een verstand om te gebruiken.
Dat kan van die 140 rijdt ook gezegd worden hé.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Met 140 ben je toch nog geen gevaar op de weg. Maar iemand die vlak voor jou de baan opkomt creeert een gevaarlijke situatie. Zelfs 160 is ongevaarlijk, als degene die van baanvak verandert een beetje uitkijkt. Maar dat doen ze niet, onder het voorwendsel dat je toch maar 120 mag. Beetje agent spelen eigenlijk. Op dat gebied kunnen we nog heel wat leren van de Duitsers die het gewoon zijn om met hogere snelheden om te gaan. Ook zijn ze veel sneller om de weg vrij te maken voor sneller verkeer. Daar zie je ook weinig bumperkleven, gewoon omdat het niet nodig is.
Met 140 ben je toch nog geen gevaar op de weg. Maar iemand die vlak voor jou de baan opkomt creeert een gevaarlijke situatie. Zelfs 160 is ongevaarlijk, als degene die van baanvak verandert een beetje uitkijkt. Maar dat doen ze niet, onder het voorwendsel dat je toch maar 120 mag. Beetje agent spelen eigenlijk. Op dat gebied kunnen we nog heel wat leren van de Duitsers die het gewoon zijn om met hogere snelheden om te gaan. Ook zijn ze veel sneller om de weg vrij te maken voor sneller verkeer. Daar zie je ook weinig bumperkleven, gewoon omdat het niet nodig is.
Met 140 ben je toch nog geen gevaar op de weg. Maar iemand die vlak voor jou de baan opkomt creeert een gevaarlijke situatie. Zelfs 160 is ongevaarlijk, als degene die van baanvak verandert een beetje uitkijkt. Maar dat doen ze niet, onder het voorwendsel dat je toch maar 120 mag. Beetje agent spelen eigenlijk. Op dat gebied kunnen we nog heel wat leren van de Duitsers die het gewoon zijn om met hogere snelheden om te gaan. Ook zijn ze veel sneller om de weg vrij te maken voor sneller verkeer. Daar zie je ook weinig bumperkleven, gewoon omdat het niet nodig is.
De snelheid op zich maakt meestal niet het gevaar, wel de rijcapaciteiten (of het gebrek eraan) van de personen die achter het stuur zitten.
En dan bedoel ik zowel de persoon die aan zo een "hoge" snelheid rijd, als de persoon die er voor gaat invoegen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik ben vreselijk anaal over deuken in m'n deuren door onvoorzichtige medemensen die naast je geparkeerd staan. Dus parkeer ik me altijd ver van alles weg.
Dus je hebt een parking en ver weg in de hoek staat er geen kat. Je parkeert je daar. Je komt een tijd later terug en daar staat 1 andere auto pal naast je geparkeerd. Terwijl er overal nog massa's plaats is.
Ik ben vreselijk anaal over deuken in m'n deuren door onvoorzichtige medemensen die naast je geparkeerd staan. Dus parkeer ik me altijd ver van alles weg.
Dus je hebt een parking en ver weg in de hoek staat er geen kat. Je parkeert je daar. Je komt een tijd later terug en daar staat 1 andere auto pal naast je geparkeerd. Terwijl er overal nog massa's plaats is.
Ergernis van vandaag (niet in het verkeer, maar wel met de auto)
Remlicht links is WEER stuk, januari dit jaar nog een nieuw gestoken omdat het toen ook stuk was.
Toch wat snel dat dat lampje d'r na 7 maanden weer de brui aan geeft.
1 remlicht stuk is toch niet erg
vorig weekend ene met ALLE 3 stuk en mijnheer wou niet begrijpen waarom ik "flash" !!!
maandag, wagentje van thuisverpleging, blijkbaar achteraan aangereden, 1 remlicht werkte nog, maar dat scheen wit, om dat kap volledig weg was
ik merk dat ook, vb op E17 constant op 2e vak blijven, doen ze bij hen niet merk ik
maar ja in B toch nooit controlee op!
Ik heb de omgekeerde ervaring, in BE vallen ze me niet echt op in negatieve zin.
Maar in NL zelf merk ik toch serieuze verschillen, waaronder het vrij ongegeneerd voorschieten naar links.
Op 10 a 20 jaar is er wel veel veranderd in het verkeer. Mensen kunnen veel minder verdragen en voelen zich geroepen om zelf de flik uit te hangen. Vroeger kon je ongestoord 160 rijden. Niemand nam je dit kwalijk. Op de gewone banen reed je 100 a 110. Iedereen vond dit normaal.
Als je nu 160 rijdt doen ze er alles aan om je het leven zuur te maken.
Mensen kunnen zelfs niet meer verdragen dat je ze voorbij steekt.
Gisteren ga ik een Berlingo voorbij. Koude motor, dus doe ik het rustig. Ben er naast en dat ventje geeft volle gas tot hij vlak achter zijn voorligger hangt. Ik ga er weer achter en dan remt hij nog een keer. Omdat het daar van 2 vakken naar 1 vak gaat heb ik serieus moeten remmen.
Jammer genoeg zat mijn vrouw erbij. Had graag een klapke gedaan met dat ventje. Aan de volgende rode lichten durfde hij zelfs niet stoppen. 100 meter ervoor bleef hij heel traag rijden om toch niet moeten stil te staan. (moet er wel bijzeggen dat ik teken gedaan had dat hij even opzij moest om te stoppen).
Maar in ieder geval, hij reed met een groene Berlingo en droeg een cowboy hoed. En hij is van de streek want hij ging naar de Lidl. Ik zal hem wel nog eens tegen komen als ik alleen ben....
Op 10 a 20 jaar is er wel veel veranderd in het verkeer. Mensen kunnen veel minder verdragen en voelen zich geroepen om zelf de flik uit te hangen. Vroeger kon je ongestoord 160 rijden. Niemand nam je dit kwalijk. Op de gewone banen reed je 100 a 110. Iedereen vond dit normaal.
Als je nu 160 rijdt doen ze er alles aan om je het leven zuur te maken.
Mensen kunnen zelfs niet meer verdragen dat je ze voorbij steekt.
Gisteren ga ik een Berlingo voorbij. Koude motor, dus doe ik het rustig. Ben er naast en dat ventje geeft volle gas tot hij vlak achter zijn voorligger hangt. Ik ga er weer achter en dan remt hij nog een keer. Omdat het daar van 2 vakken naar 1 vak gaat heb ik serieus moeten remmen.
Jammer genoeg zat mijn vrouw erbij. Had graag een klapke gedaan met dat ventje. Aan de volgende rode lichten durfde hij zelfs niet stoppen. 100 meter ervoor bleef hij heel traag rijden om toch niet moeten stil te staan. (moet er wel bijzeggen dat ik teken gedaan had dat hij even opzij moest om te stoppen).
Maar in ieder geval, hij reed met een groene Berlingo en droeg een cowboy hoed. En hij is van de streek want hij ging naar de Lidl. Ik zal hem wel nog eens tegen komen als ik alleen ben....
+1
Zelf ga ik altijd aan de kant als ik een snellere wagen in de spiegel zie. Meteen waar mogelijk. Ik zie het nut niet van voor die zijn neus te blijven. En ik ben dan nog 9/10 met een snellere wagen onderweg. Maar het lijkt wel of anderen ervan genieten om mensen te blokkeren of te versnellen als je achter/naast hen komt. Nolifers... Ik zal het nooit begrijpen.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
+1
Zelf ga ik altijd aan de kant als ik een snellere wagen in de spiegel zie. Meteen waar mogelijk. Ik zie het nut niet van voor die zijn neus te blijven. En ik ben dan nog 9/10 met een snellere wagen onderweg. Maar het lijkt wel of anderen ervan genieten om mensen te blokkeren of te versnellen als je achter/naast hen komt. Nolifers... Ik zal het nooit begrijpen.
+1,en als het al te gortig wordt,neem ik gewoon de pechstrook,ge moet ze dan zien onnozel doen en pharen,fuck die soepautokes..
Comment