Ik erger me in de laaghangende zon in m'n ogen tijdens het rijden. Je draait een straat in en plots hup vol in je gezicht. Een echte rotstreek.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Een mooike
Vorige week dinsdag gaan we naar Ikea. Mijn madam aan het rijden met haar Polo, ik zit erlangs. VMAX 70, wat we ook braaf doen op de teller. Voor ons alles vrij, op een uitvoegstrook naar links staat een auto stil met pinker aan naar links, L aan de achterruit.
Nét wanneer we erlangs komen doet die daar een clutchdump en vlamt die zonder kijken schokschokschok terug naar het rechtervak. Remmen ging niet (zaten er al langs). Mijn madam geeft een stoot gas bij, wijkt uit, en we vermijden net contact. Van de L een vieze blik van de begeleidster, waren 2 allochtone vrouwen (bestuurster zag er 18 uit de begeleidster niet veel ouder)
Mijn vriendin natuurlijk wat over haar toeren (ze heeft haar rijbewijs sinds 10-04-2015, nooit geen lange afstanden, de Polo is haar kindje, etc.). Nuja, ik vond dat ze goed heeft gereageerd, ze had het op tijd gezien, ze bleef kalm, ze deed wat ze moest doen, niet gewoon 'voet op de rem en ogen dicht', kortom, achteraf wel wat shaken maar ze was in orde. Een leermoment.
Vandaag...........Pro Justitia in de bus.........is ze geflitst 500m verder tegen 80 waar je 70 mag, correctie naar 74, 50 EUR minnelijke schikking.
Ze. Is. Woedend.Puur door dat maneuver reed ze natuurlijk wat sneller dan toegelaten, de uitvoegstrook ligt op een brug dus na het voorval was het bergaf, nog aan het napraten en in de achteruitkijkspiegel aan het kijken naar de andere wagen, en patat!
Heb haar net bloedserieus bedankt dat ze met haar bijdrage aan de staat een deel van mijn loon betaald volgende maand (als Ambtenaar zijnde). Denk dat het voor de rest van de avond beeld maar geen klank zal worden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenAle vanmorgen gezien dat hoek van de achterbumper wat geschaafd was, natuurlijk niets van briefje
Ook te diep om weg te polieren, maar al een chance dat het nog altijd zwart is en dus niet te hard opvalt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMisschien was de dader niet van slechte wil. Sommige mensen beseffen zelfs niet als ze ooit ergens tegenaan schuren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk erger me in de laaghangende zon in m'n ogen tijdens het rijden. Je draait een straat in en plots hup vol in je gezicht. Een echte rotstreek.
Comment
-
Eergisteren is naar de zee gereden. Rij helemaal niet vaak autostrade en wtf! Daar is helemaal geen plezier van rijden aan. Cruise control? Vergeet het maar. De oorzaak? De constant inhalende vrachtwagens! En auto's die op het 2 de rijvak rijden tegen 90 km/h. Shit seg. Moet dus continu van rijvak veranderen om 120 te kunnen blijven rijden. Cruise control is hopeloos.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenIdd lastig. Ideaal is dan een zonneband! Heb het 4 jaar gehad op mijn eerste auto. Spijtig dat het wordt afgekeurd bij de keuring. Stom eigenlijk want echt nooit last van. Die zonnekleppen gebruik ik nooit. Veel te kort en wat als de zon net in het midden van je raam zit? Met een zonneband geen probleem!
Wat betreft autosnelweg... no fun idd, alleen maar ergernissen.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Het grote ergernis topic deel VIII
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenAls dat "ingebouwd" zit in je voorruit, zouden ze dat ook afkeuren op de keuring?
Wat betreft autosnelweg... no fun idd, alleen maar ergernissen.
Op mijn 207 heb ik nooit een gehad omdat mijn ruit te schuin is. Hoe schuiner de ruit, hoe breder de zonneband moet zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenAls dat "ingebouwd" zit in je voorruit, zouden ze dat ook afkeuren op de keuring?
Wat betreft autosnelweg... no fun idd, alleen maar ergernissen.
Comment
-
Derden band, vlammen voor dood en xenons gebruiken.
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenDerden band, vlammen voor dood en xenons gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenEergisteren is naar de zee gereden. Rij helemaal niet vaak autostrade en wtf! Daar is helemaal geen plezier van rijden aan. Cruise control? Vergeet het maar. De oorzaak? De constant inhalende vrachtwagens! En auto's die op het 2 de rijvak rijden tegen 90 km/h. Shit seg. Moet dus continu van rijvak veranderen om 120 te kunnen blijven rijden. Cruise control is hopeloos.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWelkom in België.Ik rij zeer graag met de auto, maar als ik autostrades kan vermijden zal ik het zeker doen. Zot, maar is eigenlijk mijn 1ste keer naar de zee in mijn eigen auto, ik haat files, had al jaren nimeer naar de zee geweest en als ik ging was het meestal met de trein, gewoonte van mijn ouders vroeger.
Mijn broer woont in Antwerpen, ik ben van Lebbeke, neem nooit de A12 ofzo, veel plezanter rijden, ge ziet nog nekeer iets, maar als ik zo wil rijden naar de zee dan ben ik meer dan 2u onder weg!
Op zich is het ook wel plezant rijden, maar de vrachtwagens e, als die is op hun vak zouden blijven.
Ik kan mij eigenlijk moeilijk voorstellen hoe het moet zijn in het hoog seizoen! Ik vond het nu al zo druk.
Ik werk in ploegen op amper 10 km van mijn werk dus van files of drukke wegen heb ik weinig of nooit last.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk BerichtenIk ga gisteren speciaal mijn wagen afspuiten omdat mijn kat er over gelopen was met haar vuile poten.
Zie ik ze morgen weer hetzelfde doen...
Soms zou ik dat beest zo graag afknallen, maar dan ga ik miserie hebben met de vrouw.
Comment
Comment