Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
nochtans nu duidelijke testgegevens in de laatste autogids
getest op ijs, regen en sneeuw
dan nog remtesten gedaan op verschillende temperaturen. Het viel me op dat het verschil tussen winter- en zomerband nu niet 'dat' was bij hogere temperaturen. Omgekeerd daarentegen viel het duidelijk in voordeel uit van de winterband.
zin om het 1 en ander over te typen kwa afstanden bij welke temp
Can't help myself, ik vind dat juist tof zo'n mottige velgen voor de winter. Ik heb vroeger ne kameraad gehad die op zijn clio 16v "ronal bear velgen" had voor de winter ik vond da hilarisch.
Waarom zouden die nu niet toegelaten zijn de bandenmaat wordt vermeld 215/50 R17 de lastindex is hoger dan wat minimaal gevraagd wordt 95 tov 91 en de snelheidsindex V is gelijk.
Vorige week gewisseld en totaal niet tevreden van het verschil in wegligging
Peugeot 508 met 18"235/45 banden erop.
Zomerbanden waren Michelin en winterbanden Bridgestone.
Geeft nu echt een vaag gevoel bij iets hogere snelheden
Idd Bud Wijzer zeker uw bandenspanning controleren. Bij mij had de bandencentrale alle 4 mijn banden op 2,5 bar gezet. Na ze terug naar 2,4 voor en 2,0 achter te zetten, alles weer veel beter.
nog geen problemen gehad, en met deze zeker niet, 4x4. waarom zou ik winterbanden moeten kopen? of ik nu met een bmw rij of niet, winterbanden kosten evenveel zenne. Ik zie er het nut van in, als er genoeg profiel in uw banden zit, en ge rijdt zoals het hoort heb je veel minder problemen.
Ik kan winterbanden aanschaffen, maar ik doe het niet, of ben je stiekem jaloers dat gij geen bmw kan/wil/mag kopen? Een bmw kost niet meer dan een andere auto .
4x4 helpt je geen reet verder als je moet stoppen!! ik heb ook permanent 4x4 onder de dodge. ik rij met mud/snow banden daaronder. dankzij de 4x4 trek ik even hard op als in de zomer. op sneeuw vertrekken totaal geen probleem MAAR....
als ik 2,5ton moet stoppen, dan doen winter of zomerbanden niks uit. schuiven doet ge. ik zie het elke winter weer gebeuren. ene met ne 4x4 vlamt op ne steenweg van 70km/H lekker door aan 90, want hij heeft 4x4.
5km verder ziet ge diene met zijne 4x4 in de goot rijden, zijdelinks ingeschoven, geraakt er met zijne 4x4 niet uit. ik tuf dan, samen met 20andere mensen tegen 40-50km/h diene gewoon voorbij.
zomerbanden en winterbanden, t maakt allemaal gene zak uit. zolang ge WEET waarmee ge rijd.
-ne 4x4 trekt rapper op als het gesneeuwd is, maar stopt even slecht als eender welke andere auto. en dit geeft een verkeerde invloed van veiligheid aan de chauffeur.
-zomerbanden hebben minder grip, wilt ge met zomer banden rijden, pas dan de rijstijl aan. die banden raken nooit warm, dus moet ge de hele tijd op t gemak bollen
-winterbanden hebben meer grip en blijven soepel bij temp lager dan 7°. ge kunt sneller doorrijden omdat die banden wel op temperatuur geraken om vlot te rijden.
komt ge ijs tegen, dan helpt niks van bovenstaande. dan hebt ge spijkerbanden nodig. maar daar moogt ge dan niet harder dan 80 mee. ieder zijn keuze met wat ge rijd, maar pas tenminste uwe rijstijl aan.
ik dacht van ook veilig te zijn door mijn winterbandjes te steken. de auto hing op de vangrail en winterbanden zijn al kapot ondertussen (winterbanden houden GEEN grip op nat wegdek met half vergane bladeren)
Vorige week gewisseld en totaal niet tevreden van het verschil in wegligging
Peugeot 508 met 18"235/45 banden erop.
Zomerbanden waren Michelin en winterbanden Bridgestone.
Geeft nu echt een vaag gevoel bij iets hogere snelheden
Een beetje verschil zal er wel zijn, maar idd toch best eens de bandenspanning controleren. Het kan idd best dat er te veel druk in zit. Toen ik destijds mijn winterbanden (incl. alu velgen) in Duitsland bestelde, stelde ik bij ontvangst vast dat de druk in de banden hoger was dan die hoorde te zijn. Een stuk hoger zelfs. Je zou verwachten dat ze er iets minder druk in steken zolang ze niet gemonteerd zijn, maar dat klopt dus niet. Geen idee waarom.
4x4 helpt je geen reet verder als je moet stoppen!! ik heb ook permanent 4x4 onder de dodge. ik rij met mud/snow banden daaronder. dankzij de 4x4 trek ik even hard op als in de zomer. op sneeuw vertrekken totaal geen probleem MAAR....
als ik 2,5ton moet stoppen, dan doen winter of zomerbanden niks uit. schuiven doet ge. ik zie het elke winter weer gebeuren. ene met ne 4x4 vlamt op ne steenweg van 70km/H lekker door aan 90, want hij heeft 4x4.
5km verder ziet ge diene met zijne 4x4 in de goot rijden, zijdelinks ingeschoven, geraakt er met zijne 4x4 niet uit. ik tuf dan, samen met 20andere mensen tegen 40-50km/h diene gewoon voorbij.
zomerbanden en winterbanden, t maakt allemaal gene zak uit. zolang ge WEET waarmee ge rijd.
-ne 4x4 trekt rapper op als het gesneeuwd is, maar stopt even slecht als eender welke andere auto. en dit geeft een verkeerde invloed van veiligheid aan de chauffeur.
-zomerbanden hebben minder grip, wilt ge met zomer banden rijden, pas dan de rijstijl aan. die banden raken nooit warm, dus moet ge de hele tijd op t gemak bollen
-winterbanden hebben meer grip en blijven soepel bij temp lager dan 7°. ge kunt sneller doorrijden omdat die banden wel op temperatuur geraken om vlot te rijden.
komt ge ijs tegen, dan helpt niks van bovenstaande. dan hebt ge spijkerbanden nodig. maar daar moogt ge dan niet harder dan 80 mee. ieder zijn keuze met wat ge rijd, maar pas tenminste uwe rijstijl aan.
ik dacht van ook veilig te zijn door mijn winterbandjes te steken. de auto hing op de vangrail en winterbanden zijn al kapot ondertussen (winterbanden houden GEEN grip op nat wegdek met half vergane bladeren)
idd. pas mijn rijstijl aan aan de omstondigheden, winter of zomer. doe ik al sinds ik mijn rijbewijs heb, tot nu nog niks voorgehad, voorzichtigheid is den olifant van de porseleinwinkel ofzo? (
Comment