Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
1000km bereik voor EV over enkele jaren mogelijk ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Ok, ik zal niet met voorbeelden komen.en nu ook de volkswagen groep (met kleine v) kloon
en misschien binnenkort de Chloe geproduceerd in Wallonië ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Ok, ik zal niet met voorbeelden komen. Houdt gij dan uw bek ook gewoon als ge zelf niet fatsoenlijk de moeite wilt doen met uwe onzin te staven. Ik ben die quatsch beuh.
en mijn bek houden doe ik voor NIEMAND.dergelijke taal maakt op mij geen indruk.
iedereen is vrij om te zeggen of denken wat hij of zij wil.
Comment
-
Ik blijf nog altijd op mijn honger zitten. Er is momenteel nog altijd geen GOEDKOPE elektrische wagen MOGELIJK, zonder verlies te draaien. De batterijhuur betaal je ook. Hoe je het ook draait of keert. JA, een Renault Zoe valt al bij al wel mee, qua TOC, dat ga ik zeker niet ontkennen. Maar op de manier dat jij telt kan ik ook gaan zeggen dat een BMW 5 serie maar 10k kost (de rest huur ik met een lease).
Je opmerking is gewoon ZO kort door de bocht dat deze nefast onwaar wordt. En daar stoor ik me aan.
Comment
-
men moet nu vaak een dure grote batterij steken omdat de constructeur er een poeier van een motor insteekt om snel te kunnen optrekken. Niet iedereen wil dat. Steek daar een normale motor in, dat ge meekunt met het verkeer en de batterij moet al bijlange niet meer zo groot zijn om toch een mooie afstand te kunnen rijden. Net zoals bij elke motor is het vertragen en optrekken de belangrijkste factor voor verbruik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenmen moet nu vaak een dure grote batterij steken omdat de constructeur er een poeier van een motor insteekt om snel te kunnen optrekken. Niet iedereen wil dat. Steek daar een normale motor in, dat ge meekunt met het verkeer en de batterij moet al bijlange niet meer zo groot zijn om toch een mooie afstand te kunnen rijden. Net zoals bij elke motor is het vertragen en optrekken de belangrijkste factor voor verbruik.
Comment
-
Lijkt me vooral te zijn omdat een "sterkere" electrische motor niet zoveel meer kost als een minder sterke volgens mij. En er daarom ook gemakkelijk in het "hogere" segment gespeeld wordt.
Een Zoe heeft dan weer niet zo'n sterke motor, maar zoals ik hier al eens uitgeteld heb, blijft deze toch nog altijd een stuk duurder qua TOC dan een vergelijkbare benzine-wagen.
Speciaal voor onze vriend zal ik nog eens verwijzen naar de post die ik eerder gemaakt had :
Verschil van zo'n 4k eenmalig + 200 per jaar, in het voordeel van een gewone clio tov een vergelijkbare Zoe. Conservatief geteld.Last edited by Phate; 27/02/2019, 13:15.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenIk blijf nog altijd op mijn honger zitten. Er is momenteel nog altijd geen GOEDKOPE elektrische wagen MOGELIJK, zonder verlies te draaien. De batterijhuur betaal je ook. Hoe je het ook draait of keert. JA, een Renault Zoe valt al bij al wel mee, qua TOC, dat ga ik zeker niet ontkennen. Maar op de manier dat jij telt kan ik ook gaan zeggen dat een BMW 5 serie maar 10k kost (de rest huur ik met een lease).
Je opmerking is gewoon ZO kort door de bocht dat deze nefast onwaar wordt. En daar stoor ik me aan.
soms is het net of je bent een krimineel gewoon omdat je met een ev rijdt.
Comment
-
Oh nee, sorry als ik het zo doe overkomen trouwens!Ik vind zelf "de waarheid" gewoon belangrijk. En als ik me ergens in vergis, dan hoor ik het heel graag. Er is in de huidige maatschappij (en zeker in de politiek) al veel te veel zwart-wit denken. Elektrische wagens zijn absoluut een goede zaak, voor het milieu, en hopelijk kunnen we er ons als autoliefhebbers in de toekomst ook op een andere manier op terugkijken, dat het ons ook veel bijgebracht heeft op andere vlakken.
De betogen die je soms hoort zijn echter vaak van de pot gerukt. In twee richtingen. Het hele verhaal van range-anxiety bv. Ik snap het principe er achter. Maar als je enkel in België rondrijdt bv, dan mag dat al absoluut geen probleem zijn. Voor 99% van de mensen zou men max 1-2 keer op het jaar "een probleem" hebben, dat men verder moet, en zou men voor de rest gewoon voor de deur moeten kunnen "tanken". (Hier is wel nog werk aan voor steden/appartementen. Maar als Huis-eigenaar zou je eigenlijk al (bijna) niet meer moeten "tanken".) Maar zeker in dat vlak, de meeste gezinnen die uberhaupt naar "nieuwe" wagens kijken, hebben meestal twee wagens op de oprit staan. Dan is het eigenlijk ideaal om als tweede wagen een elektrische wagen te hebben. En dan is heel het range anxiety probleem direct van de baan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
erg he,ik zou de smartfone s'nacht maar buitenleggen..................“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenmen moet nu vaak een dure grote batterij steken omdat de constructeur er een poeier van een motor insteekt om snel te kunnen optrekken. Niet iedereen wil dat. Steek daar een normale motor in, dat ge meekunt met het verkeer en de batterij moet al bijlange niet meer zo groot zijn om toch een mooie afstand te kunnen rijden. Net zoals bij elke motor is het vertragen en optrekken de belangrijkste factor voor verbruik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenLijkt me vooral te zijn omdat een "sterkere" electrische motor niet zoveel meer kost als een minder sterke volgens mij. En er daarom ook gemakkelijk in het "hogere" segment gespeeld wordt.
Een Zoe heeft dan weer niet zo'n sterke motor, maar zoals ik hier al eens uitgeteld heb, blijft deze toch nog altijd een stuk duurder qua TOC dan een vergelijkbare benzine-wagen.
Speciaal voor onze vriend zal ik nog eens verwijzen naar de post die ik eerder gemaakt had :
Verschil van zo'n 4k eenmalig + 200 per jaar, in het voordeel van een gewone clio tov een vergelijkbare Zoe. Conservatief geteld.
Ik zie toch liever dat men die 320 miljard euro een heel stuk kan minderen of dat men dat geld besteed aan andere belangrijke zaken ipv de alsmaar exploderende ziektekosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
Bestaat al, zie de Leaf... maar dat trekt niet genoeg aan
Ik heb ermee gereden en was verkocht. Heel aangename auto om mee te rijden. De bmw rijder die mij uitdaagde aan het licht vond het minder. Die kon niet goed verdragen dat ik sneller was dan hij bij het optrekken en vond het toen normaal dat hij mij dan gewoon van de baan mocht rijden. 't ging over een toenmalig model 320d...
Comment
-
+1
het lijkt mij een redelijke auto die de noden van de meeste mensen dekt, maar het probleem is dat wij hier in een autoforum niet echt redelijk zijn als het om wagens gaat.
Ojectief zou deze wagen passen met mij gebruik, en is zelfs overgemotoriseerd tov het hedendaags verkeer.
Comment
-
Een Leaf is nochtans de EV die mijn het meeste aanspreekt. Mooi, sportief model, genoeg ruimte, is uiteindelijk een C-segment qua grootte, ruim genoeg als gezinswagen en met de nieuwe 62Kwh batterij levert hij meer dan 200pk. De 40Kwh batterij rond de 150pk wat voor een C-segmenter toch meer dan genoeg is om vlot met het verkeer mee te kunnen.
Enige die ongeveer dezelfde ruimte biedt, is de Hyundai iOniq, maar die vind ik niet zo mooi. De Kona legt indrukwekkende cijfers voor maar is gewoon te klein als gezinswagen, zelfde met de Kia Niro.Opel Insignia MY2015 Cosmo Sports Tourer - 1.6 Turbo Start/Stop 170pk
Comment
-
in de praktijk zie ik geeneen electrische rijder vandaag - dat zijn natuurlijk de overtuigde (aloewel bij tesla de gesubsidieerde) kopers - van dat vermogen gebruikmaken, integendeel...ze rijden imo allemaal als bompa's
de dag dat de leasers gedwongen worden om te ev-en zal dat mss veranderen...maar das niet zeker, het rijdt zo smooth en mss zet dat wel meer aan tot eco friendly cruisen, en nog meer als een normale auto wordt je met je neus op de feiten gedrukt hoe je met je rechtervoet speelt
een ev maakt wél minder fijn stof door de remmen, eerst gaat de regenerator remmen, dan pas de conventionele remmen, geen idee hoeveel dat effectief scheelt, maar toch wel wat percenten, en alle beetje helpen zei de mug
over fijn stof...ik weet niet of er vanochtend iemand over de ring van antwerpen heeft gereden...over een afstand van pakweg 10 km was er een ladingverlies van een soortement zwart steekschuim, war er echt over het leek alsof je door een zeer zware zwarte sneeuwstorm reed, heel surrealistisch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin de praktijk zie ik geeneen electrische rijder vandaag - dat zijn natuurlijk de overtuigde (aloewel bij tesla de gesubsidieerde) kopers - van dat vermogen gebruikmaken, integendeel...ze rijden imo allemaal als bompa's
- met een EV zie je duidelijker de invloed van je rijstijl op je verbruik
- in een groot deel van België heeft het totaal geen nut om dat vermogen te gebruiken want je staat verderop terug stil (misschien is de gemiddelde EV rijder slimmer/ouder dan de gemiddelde ICE rijder?)
- op de snelweg naar Eindhoven zie ik toch genoeg Tesla serieus 'gassen'
- de niet-Tesla EV's zijn ook wel redelijke bompa auto's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenOh nee, sorry als ik het zo doe overkomen trouwens!Ik vind zelf "de waarheid" gewoon belangrijk. En als ik me ergens in vergis, dan hoor ik het heel graag. Er is in de huidige maatschappij (en zeker in de politiek) al veel te veel zwart-wit denken. Elektrische wagens zijn absoluut een goede zaak, voor het milieu, en hopelijk kunnen we er ons als autoliefhebbers in de toekomst ook op een andere manier op terugkijken, dat het ons ook veel bijgebracht heeft op andere vlakken.
De betogen die je soms hoort zijn echter vaak van de pot gerukt. In twee richtingen. Het hele verhaal van range-anxiety bv. Ik snap het principe er achter. Maar als je enkel in België rondrijdt bv, dan mag dat al absoluut geen probleem zijn. Voor 99% van de mensen zou men max 1-2 keer op het jaar "een probleem" hebben, dat men verder moet, en zou men voor de rest gewoon voor de deur moeten kunnen "tanken". (Hier is wel nog werk aan voor steden/appartementen. Maar als Huis-eigenaar zou je eigenlijk al (bijna) niet meer moeten "tanken".) Maar zeker in dat vlak, de meeste gezinnen die uberhaupt naar "nieuwe" wagens kijken, hebben meestal twee wagens op de oprit staan. Dan is het eigenlijk ideaal om als tweede wagen een elektrische wagen te hebben. En dan is heel het range anxiety probleem direct van de baan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
Zijn wel verschillende redenen voor:
- met een EV zie je duidelijker de invloed van je rijstijl op je verbruik
- in een groot deel van België heeft het totaal geen nut om dat vermogen te gebruiken want je staat verderop terug stil (misschien is de gemiddelde EV rijder slimmer/ouder dan de gemiddelde ICE rijder?)
- op de snelweg naar Eindhoven zie ik toch genoeg Tesla serieus 'gassen'
- de niet-Tesla EV's zijn ook wel redelijke bompa auto's
waarom de meeste fabrikanten dan inzetten op zoveel mogelijk pk's is voor mij altijd een raadsel geweest.
tenzij dat velen zich begapen op .........,de mijne is 90 pk en meeeeer dan voldoende.
wat mij betreft laat die pk's voor wat het is en zet in op range,gebruik de batterijcapaciteit waarvoor ze dient.....
(waarmee ik niet bedoel dat iedereen als een bompa moet rijden)
Comment
Comment