Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ELEKTRISCHE WAGENS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Soms zie je wel eens een snellere EV.
    Collega van mij rijdt regelmatig tussen Tilburg en Hannover met een Tesla M3 LR.
    Hij start thuis meestal met volle batterij, en laat de laadplanning over aan de auto. Meestal is het eerste laadstation zo dat er nog 20% over is.
    Wat hij dan doet is gewoon 120-130 rijden in D, en op 50-80 km van dat laadpunt rijdt hij steeds sneller tot de navi meldt dat hij met minder dan 10% gaat aankomen.
    En dan kan er wel eens een stukje 200 in zitten. Waarom niet hé.
    Laden van 10-70% of van 20-70% is amper een verschil.
    Uiteraard! Zoals ik al schreef, er zijn uitzonderingen. Maar het rustig gerij met die e.sleeën valt echt op. Nu mij niet gelaten hoor, ik kom ook zelden nog boven de 130 km/h daar want de 200 km per uur stukken worden minder en minder, zeker waar je dat nog op een min of meer veilige manier kunt doen.
    Trouwens met de huidige brandstofprijzen en een 5,5 liter verbruik niet te versmaden


    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Renault Zoe - 2013 - 187.101 km - Accudegradatie

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Renault Zoe - 2013 - 187.101 km - Accudegradatie

        Die batterij is op zijn einde, maar toch niet zo slecht voor 187000 km, waarbij de normale actieradius van die kleine batterij maar een goede 110km is.
        Dat zijn bijna 2000 cycli. Niet slecht, maar ik zou deze auto enkel kopen als Renault er een nieuwe batterij in steekt. (huur... dus...)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          Die batterij is op zijn einde, maar toch niet zo slecht voor 187000 km, waarbij de normale actieradius van die kleine batterij maar een goede 110km is.
          Dat zijn bijna 2000 cycli. Niet slecht, maar ik zou deze auto enkel kopen als Renault er een nieuwe batterij in steekt. (huur... dus...)
          Er is ondertussen ook wel een nieuw verbeterd model van de Zoe. Maar idd, not bad at all
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • mm zo'n kleine batterij en dan al stilvallen bij 17%, k zou daar toch niet mee willen doorrijden..

            zo'n batterij huren is op zich al niet zo goedkoop, vraag me af hoeveel het zou kosten om een nieuwe accu te plaatsen? (dus als je ze koopt, niet huurt)

            mijn model 3 is na 80000 km ongeveer 5% batterij kwijt (enfin, volgens de range aanduiding op de boordcomputer). lijkt zowat de trend bij de meeste model 3's.
            Last edited by sunking; 27/05/2022, 12:50.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              mm zo'n kleine batterij en dan al stilvallen bij 17%, k zou daar toch niet mee willen doorrijden..

              mijn model 3 is na 80000 km ongeveer 5% batterij kwijt (enfin, volgens de range aanduiding op de boordcomputer). lijkt zowat de trend bij de meeste model 3's.
              Het is dan ook een Zoe van de eerste generatie én al 9 jaar oud én met meer dan 2x zoveel kilometers.
              Bovendien kost zo’n Muskmobiel bijna het dubbele, dat mag dan al wat beter zijn.
              Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 27/05/2022, 13:25.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                mm zo'n kleine batterij en dan al stilvallen bij 17%, k zou daar toch niet mee willen doorrijden..

                zo'n batterij huren is op zich al niet zo goedkoop, vraag me af hoeveel het zou kosten om een nieuwe accu te plaatsen? (dus als je ze koopt, niet huurt)

                mijn model 3 is na 80000 km ongeveer 5% batterij kwijt (enfin, volgens de range aanduiding op de boordcomputer). lijkt zowat de trend bij de meeste model 3's.
                Laat ons eerlijk zijn. Het aantal stadsautos dat zo veel rijdt is zeldzaam.
                Als dat de auto is voor de boodschappen en naar het werk op 10 km, dan kan die nog even mee.

                Gemiddeld rijdt een belgische auto zo’n 15000 km per jaar. Bij stadsautootjes zal dat minder zijn.

                Conclusie, deze Zoe heeft zijn verwachtingen zowat ingelost.
                Maar omdat het hier een huurbatterij is vraag ik me af hoe Renault zou reageren als je zegt dat je graag een nieuwe batterij wil en bereid bent de huur nog 3 jaar te betalen.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                  Het is dan ook een Zoe van de eerste generatie én al 9 jaar oud én met meer dan 2x zoveel kilometers.
                  Bovendien kost zo’n Muskmobiel bijna het dubbele, dat mag dan al wat beter zijn.
                  k zeg niet dat het een slechte prestatie is van de zoe he

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                    Laat ons eerlijk zijn. Het aantal stadsautos dat zo veel rijdt is zeldzaam.
                    Als dat de auto is voor de boodschappen en naar het werk op 10 km, dan kan die nog even mee.

                    Gemiddeld rijdt een belgische auto zo’n 15000 km per jaar. Bij stadsautootjes zal dat minder zijn.

                    Conclusie, deze Zoe heeft zijn verwachtingen zowat ingelost.
                    Maar omdat het hier een huurbatterij is vraag ik me af hoe Renault zou reageren als je zegt dat je graag een nieuwe batterij wil en bereid bent de huur nog 3 jaar te betalen.
                    de regel is toch eenvoudig dacht ik begrepen te hebben, je krijgt een nieuwe batterij als ze onder 75% zakt?

                    Comment


                    • Dit zijn de Renault-garantievoorwaarden bij een gehuurde batterij:


                      Batterijcapaciteit. De ondergrens voor het
                      bereik van de batterij is vastgelegd op:
                      - 75% van de oorspronkelijke capaciteit van de
                      batterij tot 10 jaar, gerekend vanaf de startdatum
                      van de fabrieksgarantie van het voertuig;
                      - 60% van de oorspronkelijke capaciteit van de
                      batterij na 10 jaar, gerekend vanaf de startdatum
                      van de fabrieksgarantie van het voertuig. U kunt
                      op uw kosten bij een Renault Z.E. Dealer het
                      oplaadvermogen van de batterij laten keuren. Wij
                      en/of de leden van het erkende netwerk kunnen
                      verzoeken om deze keuring. De kosten zijn in dat
                      geval niet voor uw rekening.
                      Als de keuring duidelijk maakt dat de
                      laadcapaciteit van de batterij onder de
                      bovengenoemde ondergrens ligt zijn de kosten
                      van de keuring niet voor rekening van de Huurder
                      en verplichten wij ons ertoe:
                      -of de batterij te vervangen
                      -of de batterij te repareren
                      -of andere benodigde middelen in te zetten om de
                      lagere capaciteit te verhelpen.

                      Comment


                      • 60% na 10 jaar? dus als je 10 jaar huur zit te betalen en hij zakt tot onder de 75%, dan kan je nadien vrolijk verder blijven betalen om met die <75% te blijven rijden?
                        Last edited by sunking; 27/05/2022, 23:54.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          60% na 10 jaar? dus als je 10 jaar huur zit te betalen en hij zakt tot onder de 75%, dan kan je nadien vrolijk verder blijven betalen om met die <75% te blijven rijden?
                          Dat is inderdaad kl...
                          Ik heb de indruk dat men de batterij beter had gekocht en de huurprijs in een spaarvarkentje had gestoken om er eventueel een nieuwe batterij mee te kopen. (10 jaar bijvoorbeeld 75 euro/maand bij 7500km/jaar= 9000 euro en bij een hogere jaarkm verhoogt uiteraard de huurprijs)
                          Ondertussen is huren niet meer mogelijk, dat zal wel een reden hebben zeker?
                          Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 28/05/2022, 09:20.

                          Comment


                          • Deze reed net voor mij in zijn hometown. Toch ook wel een knappe auto. Lijkt irl wel kleiner dan op de foto.

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • BMW GAAT PER 2025 ANDER SOORT ACCUCELLEN GEBRUIKEN

                              CILINDRISCHE ACCUCELLEN

                              BMW heeft een deal gesloten met CATL voor de levering van accucellen vanaf 2025, meldt Reuters. Dat is niet het meest belangrijke nieuws, wat voor soort accucellen het zijn is interessanter. BMW gaat namelijk aan de cilindrische accucellen.

                              BMW stoomt voor 2025 de 'Neue Klasse' klaar. Daarmee doelt men op een nieuwe lichting volledig elektrische auto's, die ook werkelijk op een puur voor EV's bestemde nieuwe basis komen. Onlangs kwam het gerucht naar buiten dat BMW voor de Neue Klasse gebruik gaat maken van zogenoemde cilindrische accucellen, in plaats van de prismatische die het nu gebruikt. Een belangrijk voordeel van deze cellen is dat de productiekosten lager liggen. Naar verluidt worden de accu's tot wel 30 procent goedkoper. Ook worden ze als betrouwbaarder gezien. Tesla maakt er al gebruik van.

                              De deal met de Chinese accufabrikant CATL bevestigt dat deze accucellen in de Neue Klasse worden gebruikt. BMW neemt al tien jaar accu's af van CATL, maar krijgt dus per 2025 cilindrische exemplaren. Welk bedrag er met de deal gemoeid is en voor hoe lang het leveringscontract geldig is, is nog niet bekend.

                              Bron: Autoweek
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                Deze reed net voor mij in zijn hometown. Toch ook wel een knappe auto. Lijkt irl wel kleiner dan op de foto.

                                klein kan je die toch moeilijk noemen, als je hem zo langs die Touran ziet ...

                                Ik vind die nog wel best knap.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

                                  klein kan je die toch moeilijk noemen, als je hem zo langs die Touran ziet ...

                                  Ik vind die nog wel best knap.
                                  Beetje bedrieglijk op foto. Nuja, mijn mening hé, lijkt groter op foto maar klein is die zeker niet en knap idd.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Geen auto, maar kennelijk gaat Van Hool enkel nog elektrische bussen (batterij en waterstof) maken:
                                    De Belgische bussenfabrikant Van Hool gaat alleen nog maar nul-emissiebussen maken die met accu's, brandstofcellen of bovenleidingen werken. De fabrikant heeft nu 13 bestellingen voor in totaal 162 elektrische bussen, onder meer voor de Vlaamse OV-maatschappij De Lijn.

                                    Comment


                                    • Wat ik al een tijdje een slechte tendens vind is dat autoconstructeurs (ook bij conventionele voertuigen trouwens) het blijkbaar niet meer nodig vinden om de bodemspeling/vrijheid van hun wagens te vermelden in hun technische gegevens.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • EUROPEES PARLEMENT WIL TOCH AFSCHEID BRANDSTOFAUTO IN 2035

                                        NU NOG ONDERHANDELEN MET LIDSTATEN

                                        Het Europees Parlement wil toch dat er in 2035 geen nieuwe benzine- en dieselauto's meer worden verkocht. Onder druk van de auto-industrie leek het parlement nog niet helemaal op stekkerauto's te willen overstappen, maar een aantal CDA-Europarlementariërs hielp het oorspronkelijke voorstel over de streep.

                                        Het Europees Parlement stemt deze week over een aantal cruciale plannen van de Europese Commissie om de Europese klimaatdoelen te halen. Aan sommige onderdelen werd echter gemorreld, omdat die burgers of het bedrijfsleven bijvoorbeeld te hard zouden raken. Eerder op de dag werd een van de voorstellen na onenigheid tussen de voorstanders weggestemd, waarna de stemming over andere daarmee samenhangende plannen in allerijl werd uitgesteld om een domino-effect te voorkomen.

                                        Aan dat lot ontsnapte het commissievoorstel om de verkoop van nieuwe brandstofauto's vanaf 2035 te verbieden. De christendemocratische EVP, de grootste fractie in het parlement, wilde met steun van de rechterflank van het parlement nog 10 procent van de CO2-uitstoot van 2021 - het vergelijkingsjaar - toestaan. Met name Europarlementariërs uit Duitsland toonden zich gevoelig voor de zorgen van de vele autofabrikanten uit dat land.

                                        VVD-Europarlementariër Jan Huitema, die het voorstel onder zijn hoede had, noemt deze stap geweldig nieuws: "Deze wetgeving stimuleert het op de markt brengen van schone auto’s, bijvoorbeeld elektrisch of waterstof. Met CO2-normen scheppen we duidelijkheid voor de auto-industrie en stimuleren we innovatie en investeringen voor autofabrikanten. Met meer emissievrije auto’s op de weg zal de luchtkwaliteit op termijn verbeteren. Het rijden op stroom is al stukken goedkoper dan rijden op benzine. Maar de aanschafprijs van zo'n auto is vaak hoog. Deze wetgeving zorgt ervoor dat de aanschafprijs van elektrische auto's en waterstofauto’s naar beneden gaat en dat er sneller een tweedehands markt ontstaat. Zo wordt duurzaam rijden niet iets voor alleen de rijken, maar betaalbaar en toegankelijk voor iedereen."

                                        De klimaatman van de commissie, vice-president Frans Timmermans, deed dinsdag nog een klemmend beroep op de Europarlementariërs om de plannen niet af te zwakken. De auto-industrie is zelf al vrijwel om, stelde hij. En de klimaatvoorstellen kunnen geen afzwakking lijden, want dan raakt onherroepelijk de afspraak uit zicht om de EU voor 2050 klimaatneutraal te maken.

                                        Nu het Europees Parlement een standpunt heeft ingenomen, kunnen de onderhandelingen met de EU-landen beginnen. Pas als ook zij instemmen, kunnen de voorstellen van kracht worden.

                                        Bron: Autoweek


                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Ons elektriciteitsnet dreigt op termijn te crashen, de oplossing zou energiefactuur nog duurder maken. En dat is niet enige probleem



                                          Netbeheerder Fluvius heeft 4 miljard nodig om ervoor te zorgen dat het elektriciteitsnetwerk tegen 2030 niet crasht wanneer we allemaal elektrisch rijden, zonnepanelen hebben liggen, en onze woning met een elektrisch warmtepomp verwarmen. Deze maatregelen - die mogelijk ook de energiefactuur van de consument duurder zullen maken - moeten voorkomen dat de stroom uitvalt.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X