Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autotuning - vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vrees dat ik Try2PassMe gelijk moet geven wat betreft in slaapvallen in de toonzaal.. Tenslotte zit je daar toch minsten een uur op je vingers te kijken.

Mijn ervaring is ook zo dat ik juist wat te weinig info kreeg naar mijn gedacht.. Ik heb uiteindelijk wel eens mogen gaan kijken naar de testbank maar toch kreeg ik een gevoel alsof er iets achtergehouden werd. ma soit
    Mij is er ook niet gevraagd hoe hij gechipt mocht worden zwaar, minder zwaar..

Ik bedoel, als ze toch chippen op 'maat' kunnen ze evengoed vragen of hij wat safe of minder safe mag getuned worden, of er roet of geen roet aanwezig mag zijn..

Mijn wagen roet goed zelf al is mijn egr afgekoppeld maar over de prestaties ben ik wel heel tevreden.
    Dus uiteindelijk kan je mij als een tevreden klant beschouwen met toch enkele kleine opmerkingen waar heinz wat kan aan werken..
    2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
    2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

Comment

• @GTA;

meestal zijn je antwoorden wel correct, maar deze keer tochniet 100% vrees ik. Vermogen wordt gehaald uit de ingespoten brandstof. De turbo geeft lucht om met de brandstof te mengen. De hoeveelheden tov elkaar zijn 'vastgelegd' door de roetgrens. Als je bv 1,5bar een bepaalde dieselhoeveelheid toevoegt (83mg of zo), laten we nemen dat we dan op de roetgrens zitten. ALs je nou bij diezelfde druk ineens 88mg diesel gaat injecteren is het mengsel te rijk aan brandstof. Niet genoeg zuurstof dus om mee te mengen. Te veel aan brandstof wordt uitgeblazen als roet.

Tuurlijk roet een diesel wel, zeker als ie een 10tal km rustig heeft gereden en geeft dan vol gas. Maar er is verschil tussen de eerste keer even vol gas gaan of continu nen zwarte domp achter je als je vol gas duwt (ook al is het niet zo veel als de 1e keer). Dan kan je gerust stellen dat de tuner het NIET goed heeft gedaan.

Mijn alfa (inmiddels toch al enkele jaartjes oud en al een hele tijd gechipped) roet niet tijdens vol gas. Bewijs dat het wel kan is er genoeg, maar de tuner moet er wel tijd voor nemen en niet wat meer pk's beloven om klanten te lokken. Geef dan een wat lagere waarde op als uitkomst ipv een dompende wagen af te leveren. (en dat dan niet compenseren met een optimistische rollenbank aub...)
      2006 - E61 525d M pack - carbon black met zwart dakota leder
      2009 - E91 318d - saffierzwart met zwart leder (wife)

Comment

• Na de aanpassing door Heinz, rookte mijn wagen ook non-stop tijdens volle gas in 5de versnelling (in 6de was het minder). Nu, met het programma van IT, doet hij dit amper nog en toch heb ik iets meer power en meer rijplezier. Dus afstelling doet 'em het toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Junni
          Na de aanpassing door Heinz, rookte mijn wagen ook non-stop tijdens volle gas in 5de versnelling (in 6de was het minder). Nu, met het programma van IT, doet hij dit amper nog en toch heb ik iets meer power en meer rijplezier. Dus afstelling doet 'em het toch
          Da's dan vreemd, mijn gechipte TDI roet absoluut niet, ook niet bij volgas.
          Roet hangt ook veel af van hoe ge met uwe diesel rijdt. Als ge korte afstanden doet, zonder dat uw motor goed warm kan worden en als ge dan nog eens snel schakelt zonder eens door te trekken (op koppel rijden) dan is het logisch dat ge veel roet uitstoot. Rij eens 10km aan 4000 toeren en uw roetuitstoot zal veel minder zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk
            Rij eens 10km aan 4000 toeren en uw roetuitstoot zal veel minder zijn.
            realistisch voorstel...

Als het fatsoenlijk getuned is en je trekt op en tijd en stond es door is dat niet nodig. En ik denk dat personen die hun wagen laten chippen dat wel geregeld eens doen. Als het niet goed afgesteld is zal ie blijven roeten, al rij je 100km tegen 4000rpm.

Comment

• mijn mening: niet fatsoenlijk gechipped of een fysiek mankement aan je wagen, maar ik mag toch verwachten dat ze dat controleren? Gescheurde turboslang? Injector?

Comment

• Al eens naar Heinz zelf gebeld?
                Ik zou het ook niet leuk vinden moest ik een "rookbom" terugkrijgen. Waarschijnlijk zullen die mensen je graag helpen met het probleem en is het misschien eenvoudig terug afregelen voldoende.

Het zou me verwonderen moesten ze je daar in de kou laten staan met jou boven vernoemd probleem als ik hier de meeste ervaringen lees...
                2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk
                  Da's dan vreemd, mijn gechipte TDI roet absoluut niet, ook niet bij volgas.
                  Roet hangt ook veel af van hoe ge met uwe diesel rijdt. Als ge korte afstanden doet, zonder dat uw motor goed warm kan worden en als ge dan nog eens snel schakelt zonder eens door te trekken (op koppel rijden) dan is het logisch dat ge veel roet uitstoot. Rij eens 10km aan 4000 toeren en uw roetuitstoot zal veel minder zijn.
                  Mijn rijstijl is zeer sportief, dus het gaspedaal wordt dikwijls genoeg gevloerd en de hogere toeren worden regelmatig opgezocht. Ik weet dat er bij rustige rijstijl inderdaad meer kans is op roetuitstoot wanneer er dan toch eens wordt doorgetrokken.
                  Mijn rijstijl is trouwens ook niet echt veranderd, dus minder roetuitstoot heeft toch te maken met het programma...ik voeg er aan toe: in mijn geval

Comment

• Allemaal zeer intressant!

De mijne rookt ook iets meer dan voordien... maar het veschil is zeer zeker 'doenbaar' Dragons X5 daarintegen....!

Comment

• sega, welke auto is dan gechipt? ik meen me te herinerren dat je 320d gewoon 150pk stock heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chipmeister
                        Wij danken u voor uw informatie-aanvraag.
                        Voor uw Mercedes E 200 CDI hebben wij een zeer goede tuning-set waarbij het
                        maximaal vermogen stijgt van 90 kW (122 pk) naar 125 kW (170 pk).
                        Het maximale koppel is trekkracht) stijgt van 270 naar 370 Nm.
                        Het acceleratie-vermogen (recht evenredig met het koppel) van de auto zal
                        met circa 35 % toenemen. De schakeltijd (tijd die nodig is om van
                        versnelling te wisselen) wordt niet sneller, dus de acceleratie van 0-100
                        km/u. zal circa 2 seconden sneller verlopen.
                        Bij een gelijke rijstijl zal het brandstof-verbruik zo'n 5 à 6 % dalen omdat
                        het rendement van de motor wordt verhoogd.

Bij verkoop / inruil van de auto plaatsen wij gratis de originele chip terug
                        en kunt u eventueel de tuningset 'meenemen'
                        naar uw volgende auto van hetzelfde type. Is uw volgende auto een ander
                        type, dan krijgt u na
                        inlevering van uw 'oude' tuningset Euro 100,= korting op de aanschaf van de
                        volgende tuningset bij ons.
                        De optimalisatie van vermogen en koppel kost nu Euro 600,= (normaliter Euro
                        700,=) inclusief BTW, 36 maanden garantie op de door ons geleverde
                        hardware en software en twee weken 'niet-tevreden-geld-terug-garantie'.
                        Montage in Leusden kost normaliter Euro 60,= maar is deze maand gratis!

Optioneel is een garantie-overname voor zaken die niet door de
                        fabrieksgarantie worden vergoed wegens het feit dat de
                        auto getuned is. Deze extra garantie is er vanaf Euro 179,= (voor 4-wiel
                        aangedreven auto's: vanaf Euro 229,=).
                        Deze optie is een mogelijkheid voor auto's tot 5 jaar oud en kan tot die
                        tijd elk jaar worden
                        verlengd. Onder de garantie valt de aandrijflijn (motor, versnellingsbak,
                        aandrijfassen, differentieel), het onderstel en
                        practisch de gehele elektrische installatie.

Nu vraagt u zich wellicht af waarom de fabrikant van auto's de elektronica
                        zelf al niet optimaal heeft afgeleverd.
                        Dit komt omdat er bij een dergelijk groot concern grotendeels
                        gestandaardiseerde producten worden vervaardigd
                        welke in bijna alle landen van de wereld hun toepassing moeten kunnen
                        vinden.
                        Dit met betrekking tot de kwaliteit van de beschikbare brandstoffen en
                        toegepaste motoroliën.
                        In West-Europa zijn deze echter van zeer goede kwaliteit en worden over het
                        algemeen de onderhouds-intervallen goed
                        aangehouden. Daardoor is optimalisatie van het motormanagement heel goed
                        mogelijk zonder op de levensduur van de motor
                        en aandrijflijn in te boeten. Daarnaast is het vaak zo dat autofabrikanten,
                        nadat een bepaald motortype
                        een bepaalde tijd op de markt is, een snellere versie van dezelfde motor
                        gaan produceren om de verkoop een nieuwe impuls te
                        geven. In dat licht kunt u onze chip-tuning ook zien als een 'update' van de
                        huidige motor-management-software.

Onze tuning-sets worden (exclusief voor ons) in Duitsland ontwikkeld op een
                        vierwiel-vermogens-testbank en uitgebruid getest, ook in de
                        praktijk. Voor elk type auto en motormanagement-computer (ander
                        onderdeel-nummer, andere software) wordt een specifieke set
                        ontwikkeld, rekening houdend met de maximale thermische en mechanische
                        belasting van de motor en de rest van de
                        aandrijflijn. U hoeft dus niet voor de levensduur van uw auto te vrezen! Uw
                        Mercedes-motor hoort sowieso tot de beste motoren die worden toegepast in
                        personenauto's.
                        Ook de uitlaatgas-emissies vallen na onze tuning niet buiten de wettelijk
                        normen.

In combinatie met chip-tuning adviseren wij de montage van een
                        lage-weerstands-luchtfilter, waardoor de motor nog
                        gemakkelijker z'n lucht kan aanzuigen en het rendement nog meer
                        verbetert(het maximale motorvermogen neemt met circa 4 %
                        extra toe). Wij leveren hiervoor een K&N-luchtfilter voor Euro 93,=
                        inclusief BTW, montage en 1.500.000 km garantie. In
                        combinatie met onze chip-tuning kunnen wij u dit filter aanbieden voor Euro
                        70,=.
                        Dit filter hoeft nooit meer vervangen te worden, slechts elke 60.000 km
                        reinigen en weer licht inolieën met luchtfilterolie is voldoende.

De komplete 'ingreep' duurt ongeveer anderhalf uur en kan op afspraak in
                        Leusden plaats vinden.
                        Eventueel kan de tuning op elk gewenst adres in Nederland of België plaats
                        vinden.
                        Met onze volledig ingerichte service-auto, voorzien van alle benodigde
                        gereedschappen, soldeer-, programmeer-, diagnose-
                        en communicatie-apparatuur komen wij dan bij om de tuningset deskundig in te
                        bouwen.
                        In dat geval rekenen wij wel de Euro 60,= voor de montage.

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
                        Voor meer informatie en / of een afspraak kunt u contact met ons opnemen.

Interesting...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
                          Interesting...
                          Wat een een bull****, wat een zeepbel...tenminste, zo komt dit bij mij over. Voor degenen die niets van tuning afweten ( met alle respect, overigens) zou deze veelbelovende tekst wel eens het begin kunnen zijn van een "lucratief" tuningavontuur zonder dat te beseffen of te vermoeden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee
                            Wat een een bull****, wat een zeepbel...tenminste, zo komt dit bij mij over. Voor degenen die niets van tuning afweten ( met alle respect, overigens) zou deze veelbelovende tekst wel eens het begin kunnen zijn van een "lucratief" tuningavontuur zonder dat te beseffen of te vermoeden.
                            't Is uiteraard een hoop verkoopspraat, maar iemand hier op het forum rijdt toch al 30 of 40.000 probleemloze tuningkm's rond met zijn C200 CDI...

Heinz geeft uiteraard een betere indruk door het zelf allemaal bij te stellen, maar ook dat wilt natuurlijk niets zeggen.

Comment

• Ik heb nu al 2 wagens laten chippen bij heinz en heb tot nu toe niets van problemen gekend. Mijn vorige 525d was getuned tot 200pk en daar heb ik 125000km mee afgelegd. De X5 heeft momenteel 70000 km op de teller zonder enig (Motorisch) probleem. Over de roetuitstoot kan ik zeggen dat na de tuning het idd serieuse wolken zijn die ik achterlaat als ik plankgas geef. Maar dat weegt niet op tegen het rijplezier dat ik er van terugkrijg. En omdat hij zoveel rookt wil niet zeggen dat je zoveel meer schadelijke gassen uitstoot, ik heb met de wagen op controle geweest voor verkoop en bij de test van de uitlaatgassen was er geen enkel probleem buiten dat die man achter men wagen bijna vergast was
                              2014 Bmw 118d Estorill //M
                              2000 Bmw 320d
                              2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                              2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                              https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                              Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                              Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

• Waarschijnlijk juist gestorven aan een longvergiftiging voor hij een gaatje kon knippen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Try2PassMe
                                  Mijn wagen is nu een week of twee gechipt,ik heb er nog ni anders mee gedaan dan mee doorgetrokken als hij warm stond, en heb al veel den e40 aan 220 afgevlogen in de hoop dat hij minder zou roken. Ik dacht dat het kwam doordat er een grotere kracht nu door de uitlaat komt en dat daarmee ff de rook kwam, maar het blijft, bij elke snelheid, bij elk belast van de motor komt er een zwarte rookwolk uit. Ik wil de power wel behouden, maar de rook wil ik niet, de enigste oplossing is een partikelfilter steken,maar dan ben je weer veel euros kwijt en pk's en een power clutch is ook een must, de originele houd het geen maand uit als je dagelijks veel rijd.
                                  eens bellen naar Heinz! misschien is er gewoon iets misgelopen of een technisch probleempje!
                                  2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                  2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• natuurlijk, als je chipt moet je shell, esso, ... tanken!!!

hebben ze mij gezegd zunne!
                                    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Je ziet, eens bellen/langsrijden helpt in vele gevallen hé. Het zou me erg verwondert hebben als ze dat niet zouden opgelost hebben als jouw auto echt zo erg rookte.

En i.v.m. dat tanken, waar ik mijnen auto van kocht hebben ze op 7000km een nieuwe mazoutpomp gestoken (weliswaar in garantie maar in de garage vroegen ze direkt waar hij ging tanken...)
                                      Dus lijkt het toch niet altijd gezond voor den auto bij de goedkoopste te tanken...
                                      2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde
                                        Interesting...
                                        Een kennis van me doet 'em voor 500€.
                                        A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Try2PassMe
                                          Edit : De roet kwam er door dat ik altijd bij goedkopere tankstations ging tanken zeiden ze bij Heinz.
                                          Niet opnieuw die zever, hé?

Comment

Working...